28 Eylül 2015 Pazartesi

Yeni doğan/Bebek banyosu nasıl yaptırılır

 
Yeni doğanlar göbeği düşene kadar yıkanmamalıdır. Göbeği düştükten sonra da, genelde de 1-2 hafta içerisinde düşer, bazıları her gün bazıları da gün aşırı yıkarlar.
 
 
 
Ben kızımı gün aşırı yıkıyordum çünkü doğumum ocak ayına geldi ve üşütmekten  korktum. İlk zamanlar yanımda birisiyle beraber bebek küvetinde, içine küvet filelerinden yerleştirerek yıkadık.
Eğer sizin de doğumunuz kış aylarına geldiyse ya da gelecekse banyoda giydirmenizi tavsiye ederim. Evler ne kadar sıcak olursa olsun banyodaki buhara alışan vücut, çıkınca üşüyecektir. Tabi bütün bunları aynı ortamda yapmak için birinin yardımına ihtiyacınız olacaktır.
 


 
 
Sonrasında küveti hazırla kovaya suyunu koy ve bütün bunları topla, zor gelince lavabomuz müsait olduğundan aynı hastanelerde yaptıkları gibi içine bir havlu sererek ve bebeği içine koymadan kollarımızda tutarak yıkadık. Biri tuttu diğeri su döküp yıkadı ve yine banyodan çıkmadan kurulayıp giydirdik. Tabi küvetten yıkamaktan daha kolay olduğu kesin ama çok çok dikkatli olmak lazım. Elinizden kayabilir bu yüzden bebeği çevirirken mutlaka yanınızda kim varsa onunla beraber yapın.
 
 
 
Gelen giden azalmaya başlayınca ve sürekli birileri gelsin diye kapıya bakmaktan bıkınca bir gün dedim ben bu işi kendi başıma hallederim 😎💪 Burada tabi yine küvet ve fileden yardım aldım. Yavaş yavaş acele etmeden önce sırt üstü fileye yatırıp, sonra yüz üstü çevirip tek kolumu kollarının altına gelecek şekilde yerleştirerek sırtını yıkadım. Hiç de zor değil emin olun 😉 Banyomda yer olmadığından ve tek başıma orada giydiremeyeceğimden odada giydirdim. Hızlı hareket etmeye çalıştım üşütmesi  diye. Korktuğum da olmadı çok şükür 😄
 
 
 
Oturmaya başladığında ise kendi kendime biz beraber banyo yapabiliriz dedim. Yaz aylarına da gelince sıcaktan bunalan kızımı her gün yıkamayı tek başıma denemeye karar verdim.  Havlusunu, kovasını hazırlayıp duşa bir tabure koydum ve kucağımda yatırarak yıkadım. En rahatı bu diyebilirim ✌ Böylece bende serinlemiş oldum 😂😆
 
 
 
Dikkat etmeniz gereken birkaç ufak not daha eklemek istiyorum; sadece bebeğiniz için kullanacağınız bir kova ve tas almanızda yarar var, daha hijyenik olacaktır. Suyu, kovadan bebeğinize dökmek daha akıllıca olacaktır böylece ani ısı değişimlerinden etkilenmez. Suyun derecesi de önemli tabi. Ben kovaya doldurduktan sonra dirseğimle ısıyı kontrol ediyorum. Dirseğimin yanmadığı ısı ideal ısı. Her banyoda kafasını şampuanlamanıza da gerek yok ayrıca. Zaten tertemizler gün aşırı şampuanlınız yeterli olacaktır demişti doktorumuz. Bir de daha önce yaptığım alışveriş listesine göz attıysanız biliyorsunuz ama buradan tekrar yazmak istiyorum havlusunun içine ince tülbent gibi kumaşlardan (mermerşahi) sererek kurulamanız gerek. Tenleri çok hassas olduğundan direk havlu sert gelecektir. (Doğuma hazırlık listesine göz atmak isterseniz linke tıklayabilirsiniz http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/08/doguma-hazrlk-listesi.html) Bir de şampuan ve vücut kremi seçimi var. Biz doktor tavsiyesiyle Mustela kullanıyoruz ve çok da memnunuz. Krem ve şampuanla ilgili yazıma da bir göz atın isterseniz: http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/06/bebek-sampuan-ve-vucut-kremi.html
Bugün instagramda da annişlerimize nasıl yıkadıklarını sordum. Cevaplara göz atmak isterseniz tıklayın lütfen:
https://instagram.com/p/8KxBh3o2ps/?taken-by=tontiritonton
Biraz daha büyüyüp ayaklanınca yine beraber gireriz duşa diye düşünüyorum. Ayağına kaymaz bir terlikle hallederim bu isi diye umuyorum. 😆✌
Sevgiler,
OXOX 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder