16 Eylül 2015 Çarşamba

Ek gıdada 3. ay


Yine her ay olduğu gibi geçen ay da kızıma neler yedirdim sizlerle paylaşmak istiyorum.
 
Her zaman olduğu gibi sabahları tontonumuzu emzirmiyoruz ki aç olsun böylece yedirmesi daha kolay olacaktır.
 
 
 
Gecen ayki kahvaltısına ilaveler ve ufak değişiklikler yaparak devam ettik, ama ana malzemelerimiz yine Hipp 7 tahıllı kaprisim, peynir, yumurta sarisi, keçiboynuzu pekmezi ve ceviz. Sürekli aynı şeyi yemekten bıkan miniklerimize bu karışıma ilave olarak kendi hazırladığım şeftali veya erik marmeladından ekledim. Çok da severek yedi.
Malum kış kapıda, o yüzden yaz meyvelerinden şeftali ve eriğin de marmeladını yapıp buzluğa attım. Kızıma da çeşit olması acısından. Yarın da detaylı tariflerini vereceğim.
 


 
 
Konumuza dönecek olursak; sabah 08:00-09:00 arası bir gün şeftali, bir gün erik marmeladı eklediğim mamamızı yedik. Tabi sadece bu şekilde vermiyorum yoksa çabuk sıkılır.
 
 
 

 
 
Alternatif olarak birkaç tarif daha vermek istiyorum:
-Yarım avokado (kalan yarısını da akşam üstü öğününe karıştırıyorum)
-1/3 muz (kalanını yiyorum 😃)
-1 cay kasığı keçiboynuzu pekmezi
-1 cay kasığı ceviz
-1 yumurta sarisi
Malzemeleri karıştırıyorsunuz. Çok severek yediği bir mama. Bunun içine peynir de katabilirsiniz isterseniz ya da içinden malzeme çıkartabilirsiniz. Tamamen size kalmış aslında.
Severek yediği bir diğer kahvaltı tarifi de;
-Yarım elma (elmayı çok sevmiyor bu yüzden ince ince doğrayıp buharda pişiriyorum)
-Erik marmeladı (şeftali de olur)
-1 cay kasığı pekmez
-1 cay kasığı peynir (lor, tuzu çıkarılmış beyaz, labne hangisini isterseniz, ben dönüşümlü olarak hepsinden yediriyorum)
-1 cay kasığı ceviz
-1 cay kasığı keçiboynuzu pekmezi
-1 yumurtanın sarisi
Buharda pişirdiğim elmaları ezip diğer malzemelerle karıştırıyorum. Bu da çok sevdiği mamalardan biri ve diğer bütün mamalarında olduğu gibi bundan da malzeme çıkarıp, ekleyebilirsiniz.

 

 
 

 
 
Saat 12:00-13:00 gibi çorbasını içiyor. Fakat bu ay çorbalarına bir top kıyma ekledim. Hepsine. Yavaş yavaş çiğnemeyi öğrenmesi için. Gecen ay verdiğim tariflere aşağıdaki linkten göz atabilirsiniz. Fikir verir. Bu tariflere ilave olarak bu ay kıyma ekledim sadece. 😉
http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/08/6-tarifler.html
 
 
 
 
Saat 16:00-17:00 gibi de açlık durumuna göre meyvesini yiyor. Gecen ayla aynıydı hazırladıklarım. Sadece bu ay parçaları daha iri bırakmaya çalıştım.
Gecen ayki ek gıda serüvenimize aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/08/ek-gdada-2-ay.html
Bütün öğünleri 50-70 cc arası hazırladım. Ve her zaman olduğu gibi yemek istemediklerini zorlamadım.
Aksam ustu öğününden sonra da sadece meme. Fakat aksam dışarı çıkacaksak ve Kumsal'ı yanımda götürmeyeceksem. Ya öğlen ya da aksam üstü öğününü vermedim. Böylece benim yokluğumda mamasını yedirdiler. Tabi yine sağdığım sütünden de bıraktım .
Ayin sonra haftası ise artık yemeklere geçtik. Hatta ona hazırladığım yemekleri fazla fazla yaptım böylece biz de yedik 😆😋
Kıymalı kabak, kıymalı patates ilk haftalar için uygun olan yemekler. Tarifini yukarıda da belirttiğim gibi yarın detaylıca yazacağım.
Ek gıdaya geçirte ilk ay neler verdiğimi de okumak isterseniz aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz:
http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/07/ek-gdaya-geciste-ilk-ay-neler-verdim.html
Sevgiler,
XOXO 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder