1 Eylül 2015 Salı

Lohusa şerbeti tarifi


Lohusa şerbetine BA-YI-LI-RIM!! 😋😋😋 Neden daha önce tarifini vermek aklıma gelmedi bilmiyorum hep biri doğursa da içsek dediğim lezzeti muhteşem bir şerbettir. Aslında neden birinin doğurmasını bekliyoruz onu da bilmiyorum. 😂 Halbuki ne kadar lezzetli ve besleyici bir içecek.
Bu tarif anneciğimin tarifi. Doğum yaptığımda ikram etmiştik. Tadı muhteşem! 😉 Denemenizi tavsiye ederim 😊
 


 

Gelelim tarifine;
-5 lt. su
-3-4 çubuk tarçın
-7-8 karanfil
-5-6 tane kakule (muhteşem bir lezzet veriyor, tadını severseniz arttırabilişiniz de)
-2-3 minik kök zencefil
-2-3 parça havlıcan
-4-5 yıldız anason
-4-5 tane tane yeni bahar
-2 kibrit kutusu kadar lohusa şekeri
-1,5-2 kg toz seker
-Dövülmüş ceviz
Şekerler hariç tüm malzemeleri yıkayıp temiz bir tülbentte ya da eczanelerde satılan sargı bezine sıkıca sarıyorsunuz. Suyu ve şekerleri de ilave edip tencereye alıyorsunuz ve 30-45 arası kaynatıyorsunuz.
 
Çok şekerli gelirse içine sıcak su ekleyebilirsiniz. Piştikten sonra içinden tülbendi alıp dolapta saklayın ki bozulmasın.
Mevsimine göre soğuk ya da sıcak servis edebilirsiniz.
Ben ocak ayında doğum yapmıştım mesela büyük cezvelerde ısıtıp kahve fincanlarında üzerine bol cevizle ikram ettik.
Doğumunuz yaza geliyorsa şık cam bardaklarda da buzdolabından çıktığı gibi üzerine yine bol cevizle ikram edebilirsiniz.
Gerçekten beğeneceğinizi umuyorum hatta biliyorum 😆😋
Misafirlerinize afiyet bal, size de bol bol süt olsun! 🙇
Sevgiler,
XOXO 😉

1 yorum:


  1. Lohusa Şerbeti nasıl yapılır? , Lohusa şerbeti nereden alınır? sorularına gelince Lohusa şerbetinin nasıl yapılacağını yukarıda gayet net bir şekilde anlatmışsınız lohusa şerbetini özellikle emziren annelerin en çok tercih ettiği içeceklerden birisidir. Tatlı olması da ayrı bir güzellik katmakta emziren annelere tavsiye ediyoruz Özellikle Naturpy Lohusa Şerbeti ürünü yukarıdaki malzemeleri içeren tamamen bitkisel bir üründür.

    YanıtlaSil