22 Eylül 2015 Salı

Sütümü hangi koşullarda saklamalıyım? Sakladığım sütlerimi nasıl içirmeliyim?


Geçtiğimiz günlerde göğüs pompasıyla ilgili yazmıştım. (Okumak için linke tıklayabilirsiniz http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/05/gogus-pompas.html) Peki sütümüzü sağdık sonra nasıl saklayacağız, sakladığımız sütleri nasıl içireceğiz?
 
 
 
Genelde sütümüz fazla olduğu için ya da tonton yanımızda olmadığından göğüslerimiz şiştiği için sağarız.
Eğer aynı gün içirmek istiyorsanız sütünüzü sağdığınız biberonda ya da bir biberona aktararak buzdolabında (3-4 derece) saklamanızı öneririm. Her ne kadar oda sıcaklığında bekletebileceğinizi söyleseler de bence kesinlikle buzdolabında saklanmalı, hele de bu sıcaklarda... Ayrıca 1 günden fazla beklettiğim hiçbir sütü ben kızıma içirmedim. Siz de içirmeyin...
Peki dolapta sakladık aksam nasıl içireceğiz? Eğer biberon ısıtıcınız varsa en kolayı ama benim gibi kullanmıyorsanız bir kaba sıcak su koyup biberonu içinde bekleterek ısıtabilirsiniz. Isının eşit dağılması için de mutlaka şöyle bir sallayın. Fazla ısınma ihtimaline karşı da mutlaka bileğinize ya da kolunuzun iç kısmına birkaç damla dökün. Koluna batma hissi gelmiyorsa ısısı idealdir.
Sütünüz bolsa ve stok yapacaksanız da -19/-20 derecede sağdığınız sütleri saklayabilirsiniz. Süt saklama poşetleri bu iş için en uygunu, tabi isterseniz aşağıda resmi olan kaplarda da saklayabilirsiniz ama hem fazla yer kaplar hem de daha sonra kaplara ihtiyaç duyduğunuzda kullanamazsınız. Ben süt saklama poşetlerinde saklıyorum hem steril, hem fazla yer kaplamıyor, hem kullanımı kolay, hem de ekonomik.
Herhangi bir marka tavsiye etmeyeceğim çünkü birçok markayı denedim ve hepsinden de memnun kaldım. Sadece çift koruma bandı olanları tercih etmekte fayda olduğunu söyleyebilir. Böylece birini iyi kapatmasanız da diğeri sızmayı önleyecektir.
Ayrıca poşetlerin üzerine mutlaka tarihi ve süt miktarını yazın. Saati yazmanıza çok da gerek yok işe yaramıyor. Ben ayrıca sütlerimi ilk zamanlar ay ay poşetler hazırlayıp topluca içlerine dolduruyordum. İlk zamanlar fazla süt olduğundan hem buzluk karışmasın hem de hangi sütü önce kullanmam gerektiğini aramakla zaman kaybetmemek için büyük poşetlere koyuyordum. Kesinlikle böyle yapmanızı tavsiye ederim. Zaman kaybetmeden poşetin içinden içireceğiniz kadar süt alıp içirebilirsiniz.
 
 

 

 
 
Gelelim saklama ve içirme koşullarına; buzlukta 6 ay -19/-20 derecede saklayabilirsiniz. Şimdiye kadar hiç 6 aylık süt içmedi, yanında olmadığım zamanlarda kullanıldığı için çabuk tükeniyor ama doktoruma ilk zamanlar sorduğumda 6 aya kadar saklayabilirsin demişti. 😉
Peki donmuş sütümüzü nasıl içireceğiz? Vaktiniz varsa oda sıcaklığında erimesini bekleyip biberon ısıtıcısında ısıtabilir ya da yukarda da yazdığım gibi sıcak suyun içinde ısıtabilirsiniz. Ama vaktiniz yok ve tonton çok acıktıysa ben donmuş sütü sıcak su koyduğum kapta bekleterek çözdürüyorum. Isısını kontrol edip içiriyorum.
Donmuş sütü kesinlikle biberon ısıtıcısında çözdürmeye çalışmayın. Eğer hemen içecekse sıcak suyun içinde çözdürüp öyle verin.
Ayrıca birkaç ufak not daha eklemek istiyorum; eğer 1 güne yakın dolapta bekleyen sütünüzü içirmediyseniz ya dökün ya da onu içirip kendi sütünüzü sağıp buzluğa atın. Kesinlikle beklettiğiniz sütünüzü buzluğa atmayın!
Buzluktan çözdürdüğünüz sütünüzü de içirmediyseniz yine kesinlikle tekrar dondurmayın, atin!
Ayrıca ilk aylardan, ara sırada bebeğinize biberonla sütünüzü içirmenizi tavsiye ederim. Böylece biberona da yavaş yavaş alışmış olur, yokluğunuzda sütünüzü içirmeleri kolay olur.
 
Ay ay sütümüzdeki besin değerleri bebeğimizin o ayki ihtiyacı doğrultusunda değişiyormuş. Bu yüzden en güzeli ebetteki emzirmek fakat bizim de bebeğimiz olmadan yalnız, arkadaşlarla ya da eşimizle çıkmaya ihtiyacımız var ve sütümüzü saklarsak hem içimiz rahat eder hem de bebeğimiz mama almak zorunda kalmaz.
Sevgiler,
XOXO 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder