29 Eylül 2015 Salı

Bebeğimin 40 ve yarı 40 banyosu


Bebeklere nasıl banyo yaptırıldığından bahsetmişken (yazıyı okumak için tıkayabilirsiniz http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/09/yeni-doganbebek-banyosu-nasl-yaptrlr.html) 40 ve yarı 40 banyolarından bahsetmeden olmaz diye düşündüm. 😃
 
 
 
Eski bir gelenekmiş, ben de bebeğim olunca öğrendim daha önce hiç duymamıştım, muhtemelen herkes yapmadığı için... Ben de sizinle biz neler yaptık paylaşmak istiyorum. Değişiyor mu kişiye ya da yöreye göre tam bilmiyorum ama buyurunuz bizimkisi;
Yarı kırkında yani 20 günlükken ve kırkında olmak üzere iki kere tekrarlanıyor.
Yirmisi için 20 ufak taş, 20 pirinç ve 1 tane altını (bebeğin altınlarından ya da altın bir yüzük olabilir), kırkı için de 40 ufak taş, 40 pirinç ve yine 1 tane altını  tel süzgeçte önceden iyice yıkıyorsunuz. Duşa bir tabure alıp tontonu kucağınıza alıyorsunuz. Yanınızda sizi ve bebeği yıkayacak, yardım edecek birine ihtiyacınız olacak. Anneanneler bu iş için ideal 😉
Önce bir duş alabilirsiniz ya da sadece tontonu yıkayabilirsiniz daha sonra da bebeğiniz için kullandığınız kovaya yeteri kadar su koyuyorsunuz.
Sizi yıkayacak kişi ikinizin kafasının üstünde tel süzgeci tutuyor ve tasla süzgecin üstünden, üstünüze yirmisi için 20 kere, kırkı için 40 kere su dokuyor. Bu arada
 bildiği birkaç duayı da okuyabilir. Ve güzel dileklerde bulunuyor; şansı, bahtı açık olsun, uzun ömürlü olsun, hayırlı evlat olsun vs. gibi. 🙇😌
 
Yanınızda birisi olmayacaksa eğer süzgeçtekileri kovaya döküp kendiniz de yapabilirsiniz sanırım, sonuçta önemli olan niyet 😄
Sevgiler,
XOXO 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder