2 Eylül 2015 Çarşamba

Park yatak seçimi


Park yatak alsak mı almasak mı diye çok düşünmüştük ben hamileyken. Yine her zaman ki gibi her kafadan bir ses çıktığı için insanın aklı karışıyor tabi. Ama bence alınması gerekenler listesinde olmalı. Eğer durumunuz el veriyorsa bebişinize kendi yatağı dışında bir de park yatak almalısınız, sizin için kolaylık sağlayacaktır.
 
 
 
Bir kere bebek ilk zamanlar sizinle aynı odada yatacak ve yanınıza almanız uzunca bir süre tehlikeli olacaktır o yüzde  size yakın ama kendi yatağında yatması en uygunu. Bu yüzde  de park yatağa ihtiyaç duyacaksınız.
Tabi herkes kullanmıyor. Onlar ne yapıyor peki derseniz, onlar tontonları yanlarında ya da kendi yataklarında yatırıyorlar.
Bazı arkadaşlarım da mesela ilk doğduğunda almayıp pişman olanlardan. Doğumdan hemen sonra eşleri gidip almış 😊



 
Biz, ben hamileyken almıştık. Kampanya dönemleri oluyor mağazaların, hangi markayı ya da modeli beğenirseniz onun indirim zamanını bekleyin derim 😉 tabi hamileyken alacaksanız.
 
 
 
Park yatakların özellikleri aşağı yukarı aynı. Bir tarafı tekerlikli oluyor rahatça odadan odaya taşıyabilin diye. Sallamak için ayakları oluyor ki ben hiç kullanmadım çünkü yatağın kendisi de itince sallanıyor 😁 sonra yatağın tam ortasında ayak kısmında iki tarafta da 2 ayak daha oluyor devrilmesin diye. Genelde bir de dönencesi oluyor ama çalıştırmadan kullanın, donence otizmi tetikliyormuş.
İki kademeli oluyor park yataklar. İlk zamanlar üstte yatıyor alıp yerleştirmesi kolay oluyor. Alt kısımdaki boşluğa da yandaki fermuarlı kısımdan yedek bezleri, ıslak mendilleri ya da aklınıza gelebilecek başka şeyleri koyup yer kazanabilirsiniz. Bebek ayaklanmaya başladığında ise iç yatağı alta alıp oyun parkına çevirebilirsiniz ya da yine yatak olarak kullanabilirsiniz.
 
 
 
Gelelim seçimimizi yaparken nelere dikkat etmek gerektiğine; öncelikle alt değiştirme ünitesi mutlaka olsun 😉 bebek büyüyüp de sığmayana kadar çok büyük rahatlık oluyor. Bir de benimkinin üst kısımları file değil kumaş yani içini göremiyorum. Alırken  bunu düşünememiştim ama siz dikkat edin, mümkünse yanları file olsun. Böylece yattığınız yerden tontonun uyanıp uyanmadığını, ne yaptığını görebilirsiniz.
 
 
 
Park yatağın iç yatağını biz visco aldık. Yeni doğanlar için en uygunu bunlarmış.
 
Bebeklerin 2 yaşına kadar park yatakta yatabileceği söyleniyor fakat o kadar kullanmak bence mümkün değil. Benim kızım şu an 7,5 aylık ve birkaç gün önce kendi yatağımda, yanımda yatırmaya başladım. Park yatakta istediği gibi sağa sola dönemiyor, kollarını rahatça açamıyor ve bu yüzden uyandığı oluyor. Odasına da henüz geçirmiyorum çünkü geceleri çok uyanıyor. Bence hem anne hem de bebek odayı ayırmak için hazır olmalı. Bu da bir süreç çünkü. Hele şu günlerde okuduğum birkaç yazıda mümkünse en az 1 yıl yanınızda yatsın diyor. 15 ay ayırmayın diyenler de var. Benim de işime geldi valla 😇😄
 
 
 
Ayrıca park yataklar daha sonra oyun parkı olarak da kullanabiliyorsunuz yukarıda da belirttiğim gibi. Önümüzdeki günlerde bende ayarlama yapıp salona taşıyacağım hatta.
İçindeki yatağı en alta yerleştiriyorsunuz ve tontonu içine bırakıyorsunuz. Yanları yumuşak olduğundan ve devrilme ihtimali olmadığından rahatça içine bırakılıyor. Bu şekilde yanınıza alarak işinizi de yapabilirsiniz üstelik. 
 
Eğer yatak odanızda yeterli yer yoksa daha ufak  boylarını tercih edebilirsiniz fakat onları sonra oyun parkı olarak kullanabilir misiniz bilemiyorum. Alan dar olduğu için içinde çabuk sıkılabilirler.
Ayrıca tatile giderken, ya da bir yerde kalacağınız zaman da katlayıp çantasına koyup yanınıza alabilirsiniz. Ama tabi düzen bozmak ister misin bilemiyorum. İlk günlerde biz bir süre annemde kalmıştım mesela yanımıza almıştık, rahat olmuştu.
 
Sonuç olarak ben tavsiye ederim 😉 ama kesinlikle alınması gerek diyemem çünkü her türlü çözüm bulursunuz 😊 ama kesinlikle kolaylık olduğunu söyleyebilirim.
Sevgiler,
XOXO 😉

1 yorum:

  1. yazınız bilgilendirici, teşekkürler
    fikir edinmiş bulundum
    komşum şunu almış
    bayağı memnun kalmış bende bundan almayı düşünüyordum
    http://www.indirimvekalite.com/anne-bebek-oyuncak-k-22/bebek-odasi-k-4585/oyun-parklari-k-4687/chipolino-casablanca-neo-creme-oyun-parki-u-132744.html#.WG370tSLSzc

    YanıtlaSil