17 Eylül 2015 Perşembe

7+ tarifler

 
Dün 7. ayda neler yedim, neler değişti yazmıştım. (Yazımı okumak için linke tıklayabilirsiniz http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/09/ek-gdada-3-ay.html) Bugün de söz verdiğim gibi kahvaltılarına eklediğim erik ve şeftali marmeladının ve son hafta yediğimiz birkaç yemeğin tarifini vermek istiyorum. Buyurunuz efendim ⬇⬇
 
 
 
 
Erik Marmeladı:
-2 kg erik
-1,5-2 cay bardağı su
-Yarım limon suyu
Erikleri önce güzelce sirkeli suda yıkayıp iyice duruladım ve çekirdeklerini çıkararak kabuklarıyla beraber 4'e bölerek tencereye aldım. Üzerine su ve limon suyunu da ilave edip kısık ateşte erikler yumuşayıncaya kadar pişirdim. Bu aşamada ben erikleri robottan geçirim püre haline getirdim ve tekrar 5-10 dakika kısık ateşte pişirdim. Siz robottan geçirmek istemezseniz ya da kabukları olmasın isterseniz tel süzgeçten geçirebilirsiniz.
Daha sonra buz kalıbına alarak dondurdum. Böylece kışa hazırlık yapmış oldum. Kabız olduğunda ya da yemeklerini tatlandırmak, renklendirmek istediğimde kahvaltılarına ya da meyvelerine 1 küp ekleyeceğim 😉✌
Tontonlara yedireceğimiz için içine hiç şeker ilave etmedim ama tadı gerçekte  böyle de çok güzel oldu.
 






 

 
Şeftali Marmeladı:
-10 tane şeftali
-1 cay bardağı su
-Yarım limon suyu
Şeftalileri soyup 4'e bölüp tencereye aldım elimle parçaladım. Üzerine su ve limon suyunu da ekleyip kısık ateşte pişirdim. Üzeri köpükleniyor. Ayni reçelde olduğu gibi köpüklerini aldım ve ılıyınca buz kalıbında dondurdum.


 
 





 

Buz kalıbı olarak Tupperware'inkini kullanıyorum. Size de tavsiye ederim. Kapaklı olduğundan herhangi bir sızdırma yapmıyor.
 
 
 
 
Gelelim yemeklere. 7. ayın son haftasında doktorumuz bakla ve patlıcan hariç artık sizin yediğiniz yemeklerden yiyebilir dedi. Tabi içine tuz, acı ve salca eklememek kaydıyla. Burada kızıma yedirdiğim 2 yemeğin tarif vermek istiyorum.
 
Kabak yemeği:
-3-4 kabak
-1 soğan
-3 domates
-2-3 diş sarımsak
-1 avuç pirinç ya da bulgur
-1 kalıp kıyma (Kıymayı 1/2 ya da 1 kg alıp bölerek dondurucuya atıyorum. Tam ölçüsünü bilmediğim için 1 kalıp dedim. Aşağıda resmi var. Oradan sanıyorum anlayabilirsiniz.)
-Dereotu
-Zeytinyağı
 
Domatesleri robottan geçirip tencereye aldım ve üzerine kıymayı ve çok az da zeytinyağını ilave ettim. Kıyma iyice pişince küçük küçük doğradığım kabakları, sarımsakları ve soğanı piştiklerinde de pirinci ekledim. Servis ederken üstüne dereotu gezdirdim.
Yedirirken kabakları çok hafif ezdim çok fazla çiğnemeyi bilmediği ve birden yüklenmek istemedim.
Bu tarz kati gıdalara siz de benim gibi yeni geçiyorsanız yanında mutlaka yemeği kaydıracak, yumuşatacak daha sıvı bir şeyler olmalı. Yoğurt gibi mesela. Ben yanında yoğurtla yedirdim daha rahat yedi. Yoğurdu sevmiyorsa da yemeğine birazcık su katabilirsiniz.
Bu yemeği ayni şekilde patates ve bamyayla da hazırlayabilirsiniz.
Burada önemli olan malzemeleri kavurmamak. Hepsini çiğden pişirmeniz gerekiyor.
 
 


 
 
Ispanak yemeği:
-Yarım paket temizlenmiş ıspanak (Büyük marketlerde temizlenmişleri bulabilirsiniz. Malum ıspanak temizlemek zor ve yorucu o yüzden ben kolaya kaçtım 🙈)
-1 soğan
-2 domates
-1 kalıp kıyma
-2-3 diş sarımsak
-1 avuç bulgur ya da pirinç
-Zeytinyağı
Domatesleri robottan geçirip kıymayı ve zeytinyağını ilave ettim. Kıyma piştiğindeyse temizlenmiş olmalarına rağmen yine de birkaç kez yıkadığım ve 2'ye 3'e böldüğüm ıspanağı, küçük küçük doğradığım soğan ve sarımsakları ekledim. Piştiklerinde 1 avuç bulgur da ekleyerek, bulgurlar şişince altını söndürdüm.
Bu yemeği de yine yoğurtla yedirdim.
Umarım tariflerim size de fikir verir.
Sevgiler,
XOXO 😉
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder