3 Şubat 2016 Çarşamba

Ben mükemmel değilim, kızım da olmayacak...




 
Mükemmel olmak bazı insanların hayalidir. İmkansız bir hayal. Ben onlardan değilim! Zaten mümkün müdür böyle bir şey?
 
Kendimin farkındayım; eksiklerimin, güzelliklerimin; bu yüzdendir mükemmel bir kız yetiştirme çabam yok...
 
 
Ben mükemmel değilim, kızım da olmayacak... Evet aynen böyle.
Mükemmel olmaya çalışmıyorum. Benim için önemli olan iyi, doğru, dürüst insan yetirtilebilmek. Elimden geldiğince tabi... Kızım hatalar yapacak elbette, beni de ben yapan yaptığım hatalar değil mi?
Böyle böyle öğrenecek, olgunlaşacak.
Merhametli, iyi bir insan olmayı öğreteceğim ona. Paylaşmayı. Sokakta gördüğü kedileri, köpekleri beslemeyi, elindeki tek bir lokmayı gerekirse onlara vermeyi. Paylaşarak çoğalacağını öğreteceğim. Hayvanları sevmeyi ve korumayı...
Bencil olmamayı, herkesin tek ve farklı olduğunu, fikirlere ve eleştirilere açık olması gerektiğini, saygılı olması gerektiğini öğreteceğim.
Her zaman ne karar verirse versin, ne yaparsa yapsın arkasında annesinin olduğunu bilerek büyüyecek.
Düştüğünde ben hep onun yanında olacağım.
Düşecek elbet ama kalkmasını da bilecek, öğrenecek.
Üzüntülerini paylaşmayı, acılarını unutmayı, zamanın hafiflettiğini öğrenecek.
 
Ben mükemmel değilim kızım da mükemmel olmayacak. Bunu bilerek yetirtileceğim kızımı.
 
Kıyaslamayacağım. Asla! O benim bir tanem, bal damlam.
Elbette en iyisini istiyorum, isteyeceğim onun için. En iyi oyuncak, en iyi kıyafetler, en iyi okul, en iyi eş. En iyi hayat!
Ama hayat öyle değil. Bazen en iyisinin aslında en iyi olmadığını öğreteceğim. Hayırlısı demeyi bilerek büyüyecek.
 
Ben mükemmel değilim kızım da mükemmel olmayacak.
 
Hırslarına yenilmemeyi öğreteceğim ona. Bazen kaybetmeyi bilmeyi... Bunların da üstesinden gelmeyi öğreteceğim.
Her şeyin para olmadığını, paylaşmak gerektiğini, mütevazi olmanın ne kadar önemli bir meziyet olduğunu öğreteceğim.
Ama en çok da, bir kız annesi olarak ona kendi ayakları üzerinde durmayı, erkek egemen toplumumuzda sadece kadın olduğu için boyun eğmemesi, kendini ezdirmemesi gerektiğini öğreteceğim.
 
Ve belki de bir gün, mükemmel olmayan annenin mükemmel olmayan kızı da anne olacak...
Belki o da beni örnek alarak yetiştirecek çocuğunu...
 
Zaten hepimizin amacı iyi insan yetiştirmek değil midir?
Kim bilir belki de iyi insan olmaktır mükemmel olmak...
 
 

2 yorum:

  1. Dugular ne güzel ifade edilmiş süper!

    YanıtlaSil
  2. Duygular süper ifade edilmiş ellinize sağlık... :)

    YanıtlaSil