10 Haziran 2015 Çarşamba

Marie F. Mongan'nın "HypnoBirthing Mongan Yöntemi" adlı kitabı

 
Hamile kaldığımı öğrendiğimde hemen nasıl doğum yapmalıyımı araştırmaya başladım. Tabi normal doğum ağır basıyordu. Olması gereken buydu çünkü.
 
 
 
 
Normal doğumla ilgili, destekleyici birçok kitap araştırdım ve okudum. Ve bugün sizlere Marie F. Mongan'nın "HypnoBirthing Mongan Yöntemi" adlı kitabından bahsetmek istiyorum.
 
Kitap Gün Yayıncılık tarafında basılmış ve 312 sayfa.
Bu kitabı hamileliğimin son aylarına doğru doktorumun tavsiyesiyle keşfettim. Hamileliğimin 6.-7. ayı gibi doktor değiştirdim zira ve yeni doktorum normal doğumu destekleyen biriydi, hatta bu konuda gerçeklesen ülke çapındaki birçok toplantı, söyleşi gibi etkinliklere katılıyordu.
Burada bir dip not düşüp önceki doktorumdan içimin ısınmadığını, benimle yeteri kadar ilgilenmediğini düşündüğüm için vazgeçtiğimi belirtmek isterim. İyi ki de değiştirmişim! 😄 Yine hamile kalsam, 10 kere de kalsam kesinlikle kendisine giderim! Güven ve iletişim kesinlikle çok önemli...
Tabi doktor değişikliğinden dolayı kitabi da geç keşfetmiş, geç başlamış oldum.
 
 
 
 
Bence bu kitap okumanız gereken ilk kitaplardan birisi çünkü içinde doğuma hazırlık egzersizleri var ve çalışmak gerekiyor ki zamanı geldiğinde uygulayabilin...
 
Kitapta sizi diğer insanların anlattığı gibi korkunç normal doğum hikayeleri beklemiyor buna emin olabilirsiniz. Aksine müthiş hikayeler okuyacaksınız. Normal doğumun ne kadar özel bir an olduğunu gibi.
 
 
 
 
 
 
Kitabin içinde HypnoBirthing felsefesi, korku doğumu nasıl etkiliyor, korkunun serbest bırakılması, motivasyon yasası, bebeğinize aşık olmak, doğum ekibi ve ortamı seçimi, zihninizi ve bedeninizi başarıya hazırlamak, nefes teknikleri, gevşeme teknikleri, görselleştirme teknikleri, beslenme, egzersiz, çocuk doğurma, olumlamalar, doğumevi veya hastaneye yetişmek, doğum sürecinin başlaması, yavaş veya duraklayan doğum süreci, doğumu yaşamak, doğurma evresi için pozisyonlar, bağ kurma, doğum sonrası faaliyetler, emzirme ve daha birçok bölüm yer alıyor.
 
En sonunda da bir liste var; doğum tercih kağıtları. Sizin ne isteyip ne istemediğinizle ilgili doldurup hastanenize ya da doktorunuza verebileceğiniz bir liste. Ve gerçekten de içinde yer alan başlıklar çok önemli. Hiç aklınıza gelmeyecek ama doğum anında yapılmasını ya da yapılmamasını isteyeceğiniz şeyler...
 
Doğum seklinize karar vermediyseniz veya normal doğum istiyorsanız ben bu kitabi da okumanızı tavsiye ederim.
 
 
 
 
Kitabi incelemek isterseniz:
 
 
 
 
Sevgiler,
XOXO 😉
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder