2 Haziran 2015 Salı

Hamile ve bebekliyken evde kedi nasıl mı olur? Buyrun yazıma...

 
Aslında bu konuyla ilgili çok daha önce yazmalıydım. Hatta belki de ilk yazım olmalıydı.
Hamileliğim boyunca ve Kumsal doğduktan sonra Mestan'ın tavrı nasıl olacak acaba diye kafamda çok kurdum. O zaman internetten de çok araştırmıştım bu konuları fakat maalesef konuyla ilgili tecrübelerini paylasan yeterince insan bulamadım. Bulduğum bilgi ve yazılar da tatmin edici değildi açıkçası...

Ben de anne adaylarına ve annelere moral ve destek olsun diye yazıyorum bugünkü yazımı 😉
Evde bir kedimiz var evet ismi de Mestan. Karamel sarisi yumuşacık tüyleri var 😍
 
 
 

Hamile kalmadan 1 yıl önce apartmanın deposunda annesiz ağlarken bulduk onu. 2 aylık falandı. Aldık hemen evimizin çok yakınında bir veteriner var oraya götürdük. Muayene ettiler, ilk aşılarımızı da olduk eve döndük. Gitmeden de almak isteyen olursa diye not bıraktık. Ama bir kere eve girdiyse o kedi bir daha çıkmaz 😄😄 tecrübeyle sabit! Zira bu benim ilk kedim değil!
Yani anlayacağınız sokağa atmaya kıyamadık ve bizimle yasamaya başladı 💕💕💕
 
 
 
 
Hamile kaldığımı öğrendiğimdeyse doktoruma hemen nelere dikkat etmem gerektiğini sordum. Aşıları tam olsun bir de sakin kakasını sen temizleme dedi hayvan dostu doktorum. Toksoplazmadan dolayı.
İlla temizlemeniz gerekiyorsa da eldivenle temizleyin. Ama son aylarda çok da mümkün olmuyor zaten o yüzden eşleriniz en başından bu görevi üstlenirse iyi olur.

Kediniz hiç dışarı çıkmıyorsa ve çiğ et, salam, sosis tarzı yemekler vermiyorsanız çok büyük ihtimalle taşıyıcı değildir ama riske atmamakta fayda var. Ben hiç temizlemedim mesela çok gerektiğinde de eldiven taktım.
Belki de zaten toksoplazmaya bağrışılığınız vardır kim bilir... Biliyorsunuz hamile kaldığınızda istenilen testlerden biri de bu.
Ayrıca toksoplazma çiğ etten de geçtiği için çiğ ete dokunmamanız, salam, sosis, sucuk, pastırma tarzı yiyecekler yemeniz de yasak. Toksoplazma bir de iyi yıkanmamış yeşilliklerde oluyormuş o yüzden dışarda salata tarzı şeyler de yemeyin, bu arada dip not düşmüş olayım 😉
 
Evet konumuza dönecek olursak ben hamile kaldığımda Mestan 1 yaşındaydı, en hareketli zamanlarıydı ama herhangi bir problem yasamadık hatta sanki hissediyor gibi gelip karnıma yatardı 😍 Kumsal tekmelerse de hemen rahatı bozulur kalkıp giderdi. 😁
Aşağıda göbüşüm ve Mestan'ın birkaç fotosu var 😉
 
 
 
 
 



 
 
Gelelim doğumuma. Eve geldiğimizde Kumsal'la Metan'ı tanıştırdık hemen. Kıyafetlerini sonra da kendisini koklattık. Hiç ilgilenmedi bile diyebilirim. Öyle başladı hala da öyle devam ediyor. Aşağıdaki foto birbirlerine en yakın oldukları anlardan biri 😊 Bazen bir koklayıp yanından geçip gidiyor. Herhangi bir saldırgan davranışını görmedim.
Ama kıskanıyor. Çok belli. Birisi geldiği zaman Kumsal'la ilgilenirse o da hemen ilgi istiyor ki normalde böyle şeyler yapmaz. Ama o kadar da olur canımm...
Hangi abi abla kardeşini kıskanmadı ki! 😄
 
 
 
 
Yalnız eskiden bizimle yatıyordu Mestan ama halen Kumsal'ın odasını ayırmadığımız için bizimle kalamıyor.
Benim size tavsiyem geceleri kediniz varsa eğer yanınıza almamanız. Bunun sebebi de, en azından Mestan için, park yatağın içine girmeye çalışmasıydı. Ama bu tamamen meraktan, kesinlikle zarar vermek için değil. Ama yine de riske atmadık biz, sonuçta çok küçük yavrum...
 
 
 
 
Mesela gündüzleri kızımı yanıma alıp uyuduğumda Mestan ayak ucumuzda yatıyor ve şimdiye kadar da hiç problem olmadı.
 
Aslında bütün bu yazdıklarım sizin kedinize ya da kopeğinize nasıl terbiye verdiğiniz, neye nasıl alıştırdığınızla ilgili. Ama unutmamak da lazım ki hayvanlarında bir karakteri var...
 
Ben kendi adıma bu kadar hayvanları severken Mestan'ı göndermek zorunda kalmadığım için çok mutluyum. Umuyorum bundan sonra da böyle gider.
Kumsal ayaklanıp peşine takıldığında neler olacak şimdi de onu merak ediyorum... Yazacağım...
 
Sevgiler,
XOXO 😉
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder