20 Aralık 2015 Pazar

Uçuk için alınabilecek önlemler


Uçuk çıkaranlar bilir; sık sık tekrarlar ve iyileşmesi uzun sürer. Ben de çok uçuk çıkaran biriyim maalesef. 😔 Hamileliğimde de ilk sorduğum şey olmuştu, gerçi hiç çıkarmadım o dönemde ama doktorum Zovirax kullanabileceğimi söylemişti. Tabi ilaçlar konusunda mutlaka siz de doktorunuza danışıp öyle kullanın. Ben fikir vermesi acısından bilgi veriyorum.
 
 
 
Yakın zamanda da İngiltere'de uçuk çıkarmış bir annenin 9 günlük bebeğini öptüğü için ölümüne yol açtığını okudum. Tabi çok korktum açıkçası...
(Haberi okumak isterseniz aşağıdaki linke tıklamanız yeterli:
http://www.sozcu.com.tr/2015/gunun-icinden/9-gunluk-bebek-annesinin-opucuguyle-oldu-1000081/)
 
 
 
Doğumdan sonra birçok kez uçuk çıkardım. Çıkmasına yakın yandığı için hemen anlıyorum ve kremini sürüyorum. Böylece sulanıp patlamadan çabuk iyileşmesini sağlıyorum. Ama çabuk bulaşan bir virüs olduğunun da farkındayım. Yani doktora gitmeden önce de Kumsal'a bulaşır diye çok korkup öpüp koklayamadım.
Birkaç gün önce de doktorumuza aylık kontrolümüz için gittiğimizde bu haberi sorup çok uçuk çıkardığımı söyledim. Anında 'maske' dedi. Uçuk gecene kadar maske kullanmam gerekiyormuş. 'Peki ölümcül mu?' diye sordum haliyle, benim kızım da henüz 1 yaşında bile değil, çok tedirgindim; yeni doğanlar için riskli olduğunu söyledi. Dolayısıyla annişler uçuk çıkarırsanız hemen bebeğinizin doktoruyla konuşup görüşünü alin derim. 😉 Ama bu arada fazla yakınlaşmayın ve maske takın. Çok zor oluyor dayanması evet ama bulaşmasını istemeyiz öyle değil mi? ��
 
Ayrıca ayrı havlu kullanmak, elleri sıkça yıkamak da çok önemli. 😉 Unutmayalım... 
Sevgiler,
XOXO 😉
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder