6 Ekim 2015 Salı

Lohusalık döneminde nelere dikkat etmek lazım, adetler nelerdir


Kimimiz normal doğum kimimiz sezaryenden sonra hormonlar bir anda düşüşe geçtiği için kolay ya da bazılarımız için zor bir dönem geçiririz.
 
 
 
Bu dönemde benim tavsiyem en azından ilk iki hafta bebeğe alışmak, kendinizi biraz olsun toparlamak ve rahat emzirebilmek için annenizle olmanız ve mümkünse 2 hafta kadar misafir kabul etmemeniz olur.
İlk 40 gün çok önemli ve etrafınızdaki herkesin size gerçekten anlayışlı davranması lazım. Ne yazık ki kendileri de anne olmasına rağmen anlayış yoksunu birçok insan var. Bu yüzden mümkün olduğunca onlarla görüşmemek sizi rahatlatacaktır.
Bu dönemde bol bol yardım almayı unutmayın! Yardım istemekten çekinmeyin! Yemeğinizi yapacak, temizliğe, ütüye yardım edecek birilerine ihtiyacınız olacak. Bence doğumdan önce yardım isteyeceğiniz insanlarla acık açık konuşup net bir şekilde ne istediğinizi söylemelisiniz. Bu dönemde kesinlikle iş yapmayın, yapmaya da çalışmayın.
Bebeğinizi çok sık emzirmeniz gerekeceği için çok uykusuz kalacaksınız. Doğumdan önce ne kadar uyursanız uyuyun bu değişmeyecek. O yüzden yorgunluğunuzu bir nebze de olsun atabilmeniz ve daha çabuk ayaklanabilmeniz için bebekle beraber her fırsatta uyuyun. Gelen giden misafirlerden kibarca özür dileyip yatın. Çünkü onların zaten sizinle bu kadar uzun süre durmamaları gerek. Duruyorlarsa da ayıp olur diye düşünmeyin.
Uykusuzluk ilk zamanlar en zoru. Uyuyun! Umursamayın! 

Beslenmenize dikkat edin. Kilo veremedim diye düşünmeyin. Hatta ilk 2 hafta tartılmayın. Ödem hemen gitmiyor ama sonuçta gidiyor. Önemli olan sizin ve bebeğin sağlığı bu yüzden sütünüze çok dikkat etmeniz gerekiyor.
Sütünüzü artırmak için aşağıdaki linkten yazımı okuyabilirsiniz:
http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/08/sutumu-arttrmak-icin-ne-yapmalym.html

Göğüsleriniz ilk zamanlar büyük ihtimalle yara olacak. Olabildiğince rahat atlatabilmek için lütfen  aşağıdaki linke tıkayarak 'Emzirmek kabusa dönmesin' yazıma bir göz atin;
http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/05/emzirmek-kabusa-donmesin.html
Ama emzirmek tarifsiz, muhteşem bir duygu! Bunu düşünün ve korkmayın. 😉 Hepimizin başından geçti...

Peki bunların dışında lohusalık döneminde neler yapmak lazım; öncelikle kanamanız gecene kadar ayakta ve kısa süreli duş almaya özen gösterin.
Korse kullanalım mı derseniz benim doktorum tavsiye etmemişti, ben de kullanmadım. Tabi karar sizin...
Eğer saçınızda çok beyaz yoksa, saçınızı ilk 5 ay boyatmamanız en iyisiymiş. Yine doktorumun söylediğini iletiyorum.
 
 
 

Peki adetler nelerdir derseniz de öncelikle bebeğin yattığı yerin başına sari bir örtü ya da tülbent seriliyor. Sarılıktan koruduğu söyleniyor. 😊 Ne kadar doğru bilemiyorum ama biz yapmıştık. 40 gün başından sarı örtüsü eksik olmadı. Her bebekte olan hafif bir sarılıkla atlattık ✌😎
Ayrıca lohusanın başucuna kırmızı bir örtü ya da yine tülbent de olabilir, asılması al basmasını engelliyormuş. Bir de yine kabus görmesin diye uyurken üstüne eşinin bir kazağı, hırkası da serilir.
 
40 ve yarı kırk banyoları var bir de hem bebek hem de loğusa için. Detayları merak ediyorsanız aşağıdaki linkte: 

Loğusa şerbetini de unutmayalım 😊
http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/09/lohusa-serbeti-tarifi.html
 
Umarım rahat bir doğum ve kolay bir lohusalık geçirirsiniz. Unutmayın hepimizin başından geçti... Yalnız değilsiniz!

Sevgiler,
XOXO 😉
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder