17 Ağustos 2015 Pazartesi

Sütümü arttırmak için ne yapmalıyım?

 
Bütün taze annelerin ortak derdidir sütüm yetiyor mu, azaldı mi acaba, bebeğim doyuyor mu, sütümü nasıl arttırabilirim...
Yalnız değilsiniz hepimizde aynı endişe var ama öncelikle şunu da bilmelisiniz ki eğer sütünüz yetmiyorsa zaten doktorunuz müdahale edecek, sizi bilgilendirecektir. Eğer bebeğiniz kilo alıyorsa sütünüz yetiyordur. Eğer göğüsleriniz dolu dolu oluyor ve sertleşiyorsa da sütünüz boldur.

Zamanla süt azalıyor tabi ki. Bazen de stres, yaşanan üzüntüler sütün azalmasına sebep oluyor. Herkes gibi benim de başıma geldi tabi. Bu yüzden ben de sizinle neler uyguladığımı paylaşmak istedim. Bir kısmı herkesin bildiği şeyler elbette, ama bir kısmını da belki duymamışsınızdır diye yazmak istiyorum 😊
 
 

 
Bir kere bol su içeceksiniz. Ama öyle 1-2 lt falan değil gerçekten çok. Ben zaten çok su tüketen biriyimdir ama emzirmeyle beraber bu miktar daha da arttı. Emzirmek susatıyor. Hele bir de bu sıcaklarda... Ben günde ortalama 4 sürahi su içiyorum mesela. Bu da 6 lt. civarı su tükettiğim anlamına geliyor.
Yeteri kadar su içip içmediğinizi idrarınızın renginden anlayabilirsiniz 😉 bu da ufak bir tüyo olsun size. İdrarınız ne kadar renksizse o kadar iyi, bu yeterince su tükettiğiniz anlamına gelir. 

Su içemiyorum diyorsanız da komposto deneyebilirsiniz. Ben ilk doğum yaptığım zamanlar bolca elma, kuru kayısı kompostosu içiyordum.
Ayrıca bolca çorba ve et suyu da içiyorum.
 
Bunların dışında her gün mutlaka bir avuç badem yiyorum.
Dut çayının da bol sut yaptığını söylemişti bir yakınım, düzenli deneyemedim ama 2 avuç kadar kuru dutu 2 su bardağı suyla  5 dk kaynatıp içiyorsunuz.
 
 
 
 
Ayrıca günde birkaç tane de hurma yiyordum. Hurma da sut yapar.
 
Lactamil de içiyorum, doktorum sütü arttırdığını söylemişti. Fakat ben pek bir fark göremedim. Ama belki de bende ise yaramadı.
İçindeki vitaminlerin emziren anneler için gerekli olduğu bir gerçek... Sütümü arttırmamasına rağmen ben kullanmaya devam ediyorum.
Deneyecekseniz de sadesinin  tadı daha güzel aklınızda olsun 😉 ben çikolatalıyı bir nesquik tadı alırım diye almıştım ama alakası yok.
 






 
 
Bir de anne içecekleri var piyasada. Arttırdığı söyleniyor ama ben yine pek bir faydasını göremedim. Hangi markaydi hatırlamıyorum bir gün esim alıp gelmişti. Valla açık söyleyeyim bizim Mestan'ın maması gibi kokuyordu içemedim pek. 😷
 
Ama bu yazdığım son iki urunu de deneyin derim çünkü okuduğum birçok yazı da birçok annede ise yaradığını gördüm. Bir de tabi doktorlar da arttırıyor diyor.
 
Ben ayrıca bir de Hipp'in anne çayını içiyorum. İste bu gerçekten benim sütümü arttırdı. Hala da tükettiğim bir cay ve tadı da çok güzel. Biraz balık yemine benziyor 😂 ama görüntü sizi yanıltmasın, tadı da kokusu da çok güzel, deneyin derim.

 








 
 
Ayrıca bulgur ve helva da süt yapıyormuş. Helva bende işe yaramadı. Bulguru da kızım çok gazlı olduğu için yiyemedim ilk zamanlar.
 
Bir de en önemli noktalardan birisi düzenle ve uzun uyku. Ahh nerde dediğinizi duyar gibiyim hele de ilk zamanlar. Ama ben mesela dinlendiğimde sütüm çok artar. İyi bir uyku çekin. 😉 Bebeğinizi alıp çıkarsınlar birkaç saat eğer o evdeyken uyuyamıyorsanız, ben uyuyamazdım mesela sesine hemen uyanırdım. Göreceksiniz sütünüzdeki farkı ben hayret ediyordum.
 
Kızım şu an 7 aylık ve hala buzlukta sut stoğum olduğunu söylemek isterim. Ve uzun saatler emzirmediysem eğer hala sütümü sağıyorum çünkü çok doluyorlar ve ağrıyorlar.
 
Ek gıdaya geçtiğimizden beri çok dikkat etmiyorum artık yediğime içtiğime ama su tüketimim hala ayni çünkü emzirdikten  sonra da çok susuyorum.
 
Bunları bir deneyin lütfen. Mama ilk seçeneğiniz olmasın. Zaman zaman hepimizin sütü azalıyor, böyle zamanlarda önemli olan moralimizi yüksek tutmak.
 
Bugün instagram hesabımdan da annelerimize sütlerini arttırmak için neler yaptıklarını sordum. Onların da değişik önerileri var. Bir göz atın derim:
 
Sevgiler,
XOXO 😉
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder