19 Ağustos 2015 Çarşamba

Ek gıdada 2. ay

 
Merhabalar. Bugün ek gıdaya geçişte 2. ayda neler verdiğimi yazmak istiyorum. Muhakkak değişiklik gösteriyordur doktordan doktora ama bizimki de fikir vermiş olsun.
 
 
 
Öncelikle kahvaltıdan önce emzirmiyoruz ki tonton aç olsun 😉
İlk hafta kahvaltıda yumurta sarısı ve peynir verdi doktorumuz. Karıştırmadan ver demişti. Yumurta sarısı da kayısı olsun dedi. Fakat Kumsal hiç sevmedi ve yemedi o yüzden 2-3 gün sonra aşağıda yazacağım tarife geçtim direk. Ve onu güzel yedi.
Kahvaltı:
-İyi pismiş yumurta sarisi (ben tamamını koymadım hiç çok yumurta tadı gelmesin diye)
-1-2 çay kaşığı ezilmiş peynir (beyaz, lor, labne, inek, keçi, bunlardan değiştirerek ekledim, yalnız beyaz peyniri bir gece önceden ince ince kesip suda bekletip öyle kullandım)
-Hipp 7 tahıllı karışım (2 tatlı kaşığı kadar ekledim)
-1-2 bebe bisküvisi ya da tam buğday ya da bebek ekmeği
-1 cay kasığı pekmez (organik keçi boynuzu pekmezi kullandım)
-1 cay kaşığı ceviz
Hepsi toplamda 50-70 cc arası olacak şekilde bütün malzemeleri karıştırıp verdim.
Ardından emmek isterse emzirdim.
 
 




 
 
3-4 saat sonra öğle çorbası:
-Sebze çorbası
-Bebek tarhanası
-Yayla çorbası
-Şehriye çorbası
2 gün üst üste sadece bu 4ünü verdim. 2. günde ayni çorbayı içebileceğini, sakıncası olmadığını söyledi doktorumuz yani günlük yapmadım. Sadece tarhanayı günlük yaptım. Malum bekleyince katılaşıyor.
Bunların dışında ıspanak ve düğün çorbası da verebilirsin dedi ama hiç hazırlamadım.
Çorbaları çiğden yani kavurmadan, tuz ve salca eklemeden hazırladım. Uyanlara reyhan, nane ve kimyon ekledim. Bunları  dışında baharat ekleme dedi.

 
 
 
Bütün çorbalara önceden hazırlayıp küp küp dondurduğum et suyundan ekledim. Daha doğrusu 2 küp ekledim.
Yoğurtla yenebilecekleri de yanında yoğurtla yedirdim. Mesela sebze çorbasını.
Patlıcan, bamya ve bakla kullanmadım. Yasak. Konserve ürün de kullanmadim. Ama kendi domdurdugunuz sebzeler oluyor, kullanabilirsiniz.
Sonra yine emziriyorsunuz eğer isterse.

 
 
 

 
 
Yine 3-4 saat sonra ara ogun olarak meyve puresi verdim.
-Meyve+Yogurt
-Meyve+bebe bisküvisi gibi.
Birbirne uyan meyveleri de arada karistirdim. Seftali kayisi gibi.
Ardindan yine eger isterse emziriyorsunuz.

 






 
 
Bir gunluk programi 1 ay boyunca bu sekildeydi. Meyveden sonra sadece meme ve isterse, diledigi kadar su. 
 







Birkac gun icinde corbalari ve et suyunu da detaylıca yazacagim ki fikriniz olsun 😉
Ek gidada 1. ay neler verdiğimi de okumak isterseniz aşağıdaki linke tıklamanız yeterli:
 
Sevgiler,
XOXO 😉
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder