20 Ağustos 2015 Perşembe

6+ tarifler

 
Dün ek gıdada 2. ay neler verdiğimi yazmıştım (linke tıklayarak yazıya ulaşabilirsiniz http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/08/ek-gdada-2-ay.html) Programımız aynen yazdığım şekildeydi. Kahvaltımıza da yine yazımda yer vermiştim oradan  detaylıca inceleyebilirsiniz.
 
 
 

Bugün ise çorbaların ve et suyunun tarifini vermek istiyorum ki fikir olsun sizlere.
Bütün tarifleri önceden kaynatıp ılıttığım iyi su ile yapıyorum.
Buyurunuz tarifler efendim 😊😉
 
Et suyu:
-1 tane kuzu incik
-1 kabak
-1 patates
-1 soğan
-1 havuç
-2 avuç bezelye
 
Sebzeleri iri parçalar halinde doğradım etle beraber su da ilave ederek düdüklü tencerede pişirdim. Ben 15 dk pişirdim ama düdüklüden düdüklüye değişiyor o yüzden en iyisini siz bilirsiniz. Ardından eti bir kenara soğumaya aldım ve kalan malzemeleri tel süzgeçten iyice ezerek bir kaba aldım. Et soğuyunca da güzelce didikledim ve sebze suyuna ekledim. Hazırladığım su soğuyunca da buz kalıbına dökerek dondurdum.
Ben tupperın aşağıda resmi olan dondurucusunu kullandım bu iş için. Sızdırma yapmıyor böylece buzluk kirlenmedi 😉
Önceden hazırlayıp dondurduğum küplerden de her çorbasına 2 tane ekliyorum.
Et suyuna ayrıca patlıcan, bamya ve bakla dışında uygun gördüğünüz diğer sebzeleri de isterseniz ekleyebilirsiniz. Ben çok karıştırmak istemedim tadı bozulmasın diye, tamamen size kalmış. Yalnız domates  eklemek isterseniz önce alerjisi olup olmadığından emin olun 😉
 
 


 
 
Yayla çorbası:
-1 dolu avuç pirinç (yıkayıp haşlıyorsunuz)
-Kendi yaptığınız yoğurttan 2 kap (aşağı yukarı 6 dolu yemek kasığı)
-2 küp et suyu
-1 yumurta sarısı
-Zeytinyağı
-Nane
Yoğurdu ve yumurta sarısını karıştırıp su ekliyorsunuz ve kaynayana kadar karıştırıyorsunuz. Kaynayınca pirinci ekleyip birkaç dakika sonra söndürüyorsunuz ve zeytinyağıyla naneyi ekliyorsunuz.
Bu çorbayı sevmeyen bebek yok sanırım 😉
 


 
 
Bebek tarhanası:
-2 tatlı kasığı bebek tarhanası
Zaten bebek tarhanaları satılıyor, rahatça bulabilirsiniz. Suyla koyulaşana kadar karıştırıyorsunuz. Çabuk piştiği için et suyu eklemiyorum bu çorbaya. Pisince dilerseniz reyhan veya nane ekleyebilirsiniz.
Bu çorbayı bebekler genelde sevmiyor. Ben yedirmek için içine tam buğday ekmeğinin içini ekliyorum.
 


 
Sebze çorbası:
-Yarım kabak
-Yarım patates
-Yarım soğan
-Yarım havuç
-Yarım avuç bezelye
-1 yemek kasığı irmik
-Zeytinyağı
-2 kup et suyu
Sebzeleri küçük küçük doğrusunuz, irmik ve et suyunu da ilave edip yeteri kadar suyla pişiriyorsunuz. Havuçlar pisince patates eziciyle sebzeleri eziyorum. Çok küçültmüyor ki çiğnemeyi öğrensin.
Kapağını kapatmadan pişirdiğim için bu çorbanın pişme süresi biraz uzuyor, ara ara su ilave etmek gerekiyor. Kapağını kapatırsanız tasar aklınızda olsun açık bırakın.
Piştikten sonra zeytinyağı gezdiriyorum.
 
 
 
Şehriye çorbası:
-1 dolu avuç arpa ya da tel şehriye
-1 yumurta sarısı
-2 küp et suyu
-4-5 damla limon suyu
Şehriyeleri suda haşlıyorsunuz. Piştiğinde ayrı bir yerde yumurta sarısıyla limon suyunu iyice karıştırıp içine şehriyenin suyundan ekleyip biraz daha karıştırıyorsunuz ve tencereye ekliyorsunuz. 2-3 dk sonra söndürebilirsiniz.
Umarım işinize yarar 😉✌
Sevgiler,
XOXO 😉
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder