25 Nisan 2017 Salı

Turgay Keskin 'Montessori Yöntemiyle Kendine Güvenen Çocuk Nasıl Yetiştirilir?'


Çok çok çok sevdim ben 'Montessori Yöntemiyle Kendine Güvenen Çocuk Nasıl Yetiştirilir?' kitabını. Kesinlikle tavsiye ederim!! ❤❤❤ Her anne/babanın okuması gereken ilk 3 listeme girdi. 😄

Yazar da Türk, Turgay Keskin. Kaleminize sağlık. 👏👏




Tutku Yayınevi'nden çıkan kitap 256 sayfa. Öyle akıcı ki! Bir çırpıda okursunuz. Üstelik de herkes okusun diye kampanyalı satılıyor, 7,95TL. 🙃

Reklam gibi oldu, kabul! 😅 Ama kesinlikle öyle değil. Tamamen tesadüf keşfettiğim bir kitap aslında.


Çocuğun yaşayarak öğrenmesi olarak da özetleyebileceğimiz Montessori Yöntemiyle ilgili, bu kitabı okuduktan sonra aklınızda soru işareti kalmayacağını söyleyebilirim. Hatta ben bilmediğim birçok şeyi de öğrendim. Mesela Adem Güneş'in Çocuk Gelişimi ve Montessori  Eğitim Derneği Başkanı olduğunu bilmiyordum. Çok mu seviyorsunuz ki diyeceksiniz belki, aslında henüz kitabını okumadım (elimde 1 tane okunmayı bekleyen var). Fakat Montessori Yöntemi benim ebeveynlik anlayışıma çok uyuyor, o yüzden destek veren yazarların da düşünceleri, kitapları kıymetli. 😇

Bir örnek daha vermek gerekirse, dünyada akademik olarak ölçülmüş en başarılı eğitim sistemi olduğunu da yine bu kitaptan öğrendim. 👍

Yine üniversite yıllarına kadar uygulanabilir bir eğitim sistemi olduğundan da bahsediliyor kitapta. Fakat ülkemizde hakkıyla bu eğitimi veren çok az okul öncesi kurumu var maalesef... Ama Montessori herkesin evinde de uygulayabileceği bir yöntem olduğu için, temel prensipleri kavramak, tam olarak ne olduğunu öğrenmek isterseniz bu kitap size göre. 😉

***

Her zamanki gibi kitaptan birkaç baslığa da yer vermek istiyorum, ardından da birkaç foto 😉

-Okul öncesi dönemde eğitimin amacı ve önemi.
-Montessori Eğitimi ve Maria Montessori.
-Montessori Yöntemi ve Felsefesi nedir?
-Maria Montessori'ye göre çocuk.
-Eğitim materyalleri.
-Öğretmen (izleyen kişi).
-Evde Montessori Eğitimi.
-Bebeklerin ilk yılı için evde Montessori Egitimi.
-Çocuk ve eğitimle ilgili özlü sözler.
Ve daha birçok başlık.


















Şimdiden keyifli okumalar diliyorum. Yorumlarınızi da bekliyorum elbette. 😇

Sevgiler,
XOXO 😉


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder