6 Nisan 2017 Perşembe

Eriman Topbaş 'Çocuğunuzun korkuları ve çözüm yolları'


Bugün bahsetmek istediğim kitap Eriman Topbaş'ın Panama Yayınları'ndan çıkan kitabı 'Çocuğunuzun korkuları ve çözüm yolları'.

Kitap 191 sayfa. Aralarda kavram bilgisi epey olsa da kolay okunan bir kitap.




Insatagram'dan takip edenler bilir geçtiğimiz ay Kumsal gölgesinden korkmaya baslamıştı, şu anda böyle bir sorunumuz olmasa da daha karmaşık ve büyük korkularıyla nasıl baş edeceğim, kızımı nasıl rahatlatırım düşüncesiyle aldım bu kitabı.

Genel itibariyle korku ve çeşitleri hakkında birçok şey öğrenebileceğiniz bir kitap fakat ben bu tarz kitaplarda daha bol örnekli anlatım seviyorum.

Aşağıya her zamanki gibi kitaptan birkaç sayfa ekliyorum böylece yazarın dili, anlatım tarzı hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.










Gelelim kitaptan bazı başlıklara:
-Çocuk korkularının kökenleri (Korkunun anlamı, korkuyla ilgili bazı temel kavramlar, çocuk ve korku)
-Korku türleri (Açık alan korkusu, alay edilme korkusu, başarısızlık korkusu, böceklerden korkma, eleştirilme korkusu, evlatlık olma korkusu, kaybolma korkusu, okul korkusu, sevilmeme korkusu, sınav korkusu, yabancı korkusu, yüzme korkusu vs.)
-Ebeveynlere öneriler (Çocuğunuza güven duygusunu nasıl verebilirsiniz, çocuğunuza boşanacağınızı nasıl bildirmelisiniz, siz dışarı çıkarken çocuğun ağlamaması için ne yapmalısınız, çocuğunuz yatağının altında bir şey saklandığını inanıyorsa ne yapmalısınız, çocuğunuz okula giderken her sabah ağlıyorsa ne yapmalısınız, vs.)
-Korkularla ilgili seçilmiş yazılar (Sınav korkusunun beş temel nedeni, okul başarısızlığının nedenleri, gençlerin korkularıyla ilgili bir araştırmanın sonuçları vs.)

Ana başlıkları ve parantez içinde de birkaç alt başlığa yer vermeye çalıştım, hepsine yer veremesem de işlenen konular hakkında sanırım bilgi sahibi olmanıza yetecektir.




Keyifli okumalar dilerim.

Sevgiler,
XOXO 😉



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder