10 Mayıs 2016 Salı

Pipete nasıl alıştırırsınız

 
 
 
 
Pipete geçiş hem evde hem dışarda işinizi kolaylaştıracak, hem de etraf daha az batacaktır bu yüzden bence bebeğiniz biberondan ayrılmaya hazır olduğunda yavaş yavaş dönüşümlü olarak geçebilirsiniz.
Biz biberonu bırakalı çok oldu. Daha sonrasında damlatmaz suluğa geçtik. (Yazımı okumak isterseniz linke tıklayabilirsiniz http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2016/03/avent-damlatmaz-suluk.html). Ama simdi düşünüyorum da direk pipetli suluğa da geçebilirmişim.
Kumsal birkaç güne 16 aylık olacak ve yaklaşık 1 aydır damlatmaz sulukla dönüşümlü olarak pipet de kullanmaya başladık.
Benim tavsiyem ilk olarak sulukla değil de pipet ve bardakla başlamanız. Pipetler renkli olursa ilgilerini daha fazla çekecektir.
Ben başlangıç olarak Tupperware'in pipet geçen bardağını kullandım. Büyük kolaylık onu söyleyebilirim. Bardak devrilse de kapağı açılmıyor yani akmıyor. Sadece pipetin girdiği yerden birkaç damla damlıyor ama o da hiç  önemli değil bence.
Kahvaltı ve yemeklerin yanında, portakal suyu, meyveli içecek ve ayran yaptığımda bu bardaki kullanıyorum. Temizliği de kolay oluyor. Pipeti atıyorum sadece bardağı yıkıyorum.
 


 
 
Şimdilerde ise pipetli suluğa geçtik. Suyumuzu buradan içiyoruz. Kumsal elinde gezdirmeye bayılıyor. Bebeğiniz çok su içmiyorsa renkli bir suluk iyi bir seçenek olacaktır. 😉
Biz Bebedor marka altta resmini gördüğünüz suluğu kullanıyoruz. Boyutları gayet ideal. Tutması da kolay ve hafif. Ayrı bir kapağının olmaması da ayrıca kaybolma riskine karşı ve hijyenik açıdan çok güzel düşünülmüş bence. Pipeti de yumuşacık; tontonların ağızları da düşünülmüş yani.
 
 










 
 
Pipetli sulukların tek dezavantajı pipetin temizliği bence. Bazı markaların pipet temizleme fırçaları var onlardan edinebilirsiniz.
Gelelim pipetle içmeye nasıl alıştıracağınıza; kendiliğinden içgüdüsel olarak ağzına verdiğinizde içmeye başlıyorsa ne ala ama benim kızım gibi tepkisiz duruyorsa pipete önce siz sıvıyı çekin, en üste ulaştığında da parmağınızla akışı durdurun ama sıvı aşağıya kaymasın dikkat edin. Bu şekilde ağzına verdiğinizde sıvının tadını alacak ve çekmeye başlayacak. 😉 Bu yüzden başlangıçta yoğurt seviyorsa ayran, portakal suyu gibi tadı olan bir içecek seçmeniz işinizi kolaylaştıracaktır. Pipetin boyu da çok önemli elbette, bu yüzden bardağınız çok derin olmasın ve pipetin altını yeterince kesip kısalttığınızdan emin olun ki çekmeye çalışırken yorulup bırakmasın. 😉
Sevgiler,
XOXO 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder