19 Mayıs 2016 Perşembe

'Çocuk Eğitimi El Kitabı' - Prof. Dr. Haluk Yavuzer

 
 
 
 
Prof. Dr. Haluk Yavuzer'in Remzi Kitabevi'nden çıkan 'Çocuk Eğitimi El Kitabı'ndan bahsetmek istiyorum.
Bendeki 12. basımı olan kitap 176 sayfa.
Kitapta çocuk eğitimiyle ilgili başlıklar özet halinde geçilmiş. Yani aşağı yukarı birçok konuda fikir sahibi olabileceğiniz bir kitap. Ama ayrıntı isterseniz konu hakkında, yani sadece o konu üzerine yazılmış kitapları okumanızı tavsiye ederim. Bu kitapta, birazdan içindekilerden de bahsedeceğim, çocuk büyütürken karşılaşabileceğiniz sorunlarla ilgili hemen hemen her konuda bilgi var. 😉

 
 
 
 
 
Dili kesinlikle sıkıcı değil, akıcı bir kitap ama ben okurken sanki okullarda da okutuluyormuş hissine kapıldım. 😊
Gelelim kitaptan bazı başlıklara:
-Başarılı bir iletişimin temel koşulları
-Dinleme becerileri
-Duygularını ifadede çocuğa yardım
-Olumlu düşünün
-Ebeveyn-Çocuk güç mücadelesi
-Anne-Baba davranışları
-Sorun çözme
-Çocuğun babayla da olumlu ilişkilere ihtiyacı vardır
-Çalışan anne çocuğuna ayırdığı zamanı iyi kullanabilmelidir
-Boşanmış aile ortamında dikkat edilmesi gereken ilkeler
-Eksik ailede çocuğa uygun bir model gerekir
-Disiplin nedir?
-Cezalandırma yerine başka seçenekler
-Sorumluluk duygusu nasıl kazandırılır?
-Güven duygusunun temeli yaşamın ilk günlerinden başlayarak atılır
-Mükemmeliyetçi anne-baba çocuğu mutsuz ve umutsuz yapar
-Çocuklar sorularına yanıt bekler
-Yemek yemenin doğal bir ihtiyaç olduğu gerçeğinden hareket edin
-Uykuda düzen önemlidir
-Tuvalet eğitimi için yeterli bedensel olgunluk gerekir
-Okul öncesi eğitim
-Okulda başarısızlık
Ve daha birçok başlık. Konulardan ve sayfa sayısından anlayacağınız gibi yukarda bahsettiğim özetleyerek geçilmiş derken neyi kastettiğimi daha iyi anlayabilirsiniz.
 








 
 
Yazar kimdir merak edenler için de aşağıya kitapta yer alan özgeçmişi ekliyorum. 😉
 
 
 
Keyifli okumalı günler dilerim. 😉
Sevgiler,
XOXO 😉
 

1 yorum:

  1. Bu adamın diğer kitaplarını da çok başarılı buluyorum ben. çok güzel bir yazı oldu bu. en kısa zamanda bu kitabı da inceleyeceğim. :)

    YanıtlaSil