2 Mayıs 2016 Pazartesi

'Çocuğunuza Sınır Koyma' - Robert J. Mackenzie


Epeydir bu kitabı tanıtmak istiyordum. Çok çok çok beğendim! Kesinlikle bütün anne ve babaların okuması gerek diye düşünüyorum. 😁

 
 
 
Yakamoz Yayınları'ndan çıkan kitap 400 sayfa. Gözünüze kalın gelebilir bu tarz bir kitap için belki fakat çok akıcı bir dili var. Sıkmadan, bol bol örnekleyerek yani anlaşılır şekilde yazılmış.
 
 
 
Biliyorsunuz 2 yaş sendromuyla beraber bebekler/çocuklar inatlaşmaya, ağlayarak istediklerini yaptırmaya başlıyorlar. Bazen 2 yaş sendromu 2 yaşından önce de görülebiliyor. Bu değişiklikleler zaten bunu açıkça farketmenizi sağlıyor. Bu kitapta da 2 yaşından itibaren örnekler mevcut. Bu yüzden bence çocuğunuz en geç 18 aylık olduğunda okunması gereken ve hatta dönem dönem yine başvurulması gereken bir kitap!
Ben cidden birçok şey öğrendiğimi söyleyebilirim. Yöntemlerinin de bana uyduğunu düşünüyorum. Yani hepsi uygulanabilir yöntemler... 😉 Elbette bu konuda başka kitaplar da okuyorum, okumaya da devam edeceğim ama bu kesinlikle bütün yakınlarıma tavsiye ettiğim hatta ısrar ettiğim bir kitap oldu! 😄😇
 

 


 
 
Kitabın içeriğine gelecek olursak, baslıklar şöyle:
-Sınırlar neden önemlidir?
-Ebeveynler kuralları nasıl öğretir?
-Çocuklar kurallarınızı nasıl öğrenir?
-Aile dansı
-Sınırlarınız sert mi yumuşak mı?
-Dans pistinden inmek
-Teşvik etme: işbirliğinin dili
-Sorun çözme becerilerini öğrenme
-Kurallarınızı sonuçlarla destekleme
-Ergenlere sınır koyma
-Hiperaktivite ve dikkat eksikliği olan çocuklara yardımcı olma
-Ev işleri
-Ev ödevi dansı
-Değişime hazırlamak
Eğer sizin de bebeğiniz benimki gibi küçükse bütün bölümleri okumanıza gerek yok çünkü muhtemelen unutacaksınız. Daha büyük çocuklar ve ergenler için olan bölümleri ileriki yıllarda yaşları ilerledikçe okuyabilirsiniz.
 


 
 
Kitabın Türkçeye kazandırılması çok çok iyi olmuş. Tek ya da daha fazla, çocuğu olan her anne babanın okuması gereken öğretici bir kitap.
İyi ki okumuşum diyeceğinize de eminim! 😉
 
 
 
Kitabı fena pazarladım. 😂😂 Yayıneviyle bir alakam yok onu da belirteyim, cidden faydası olacağını düşündüğüm için sizinle içtenlikle düşüncelerimi paylaşıyorum sadece. 😇😄
Bu kitaba benden ⭐⭐⭐⭐⭐
Sevgiler,
XOXO 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder