18 Kasım 2015 Çarşamba

Diş çıkarma dönemi için öneriler


Diş çıkarma dönemi sanıyorum en zor dönemlerden biri. Tontonların bazıları 4 ay gibi erken bir dönemde bazıları da daha geç 10 ay gibi ilk dişlerini çıkarıyorlar. İkisinin de kendine göre zorlukları var elbette; erken çıkardıklarında anne-babalar gece ağlama nöbetlerini daha erken yasamış oluyor, geç çıkardıklarında ise dişler peş peşe geldiğinden çok daha sık gece ağlama nöbetleri oluyor.
Benim kızım 7. aya doğru ilk dişini çıkardı, ki bu erken bir dönem. Ama doktorumuz bebek için daha rahat olacaktır, diğer türlü peş peşe gelen dişler bebekleri çok yoruyor demişti.
Bu dönemden hepimiz geçeceğiz, bu kaçınılmaz ama tontonları biraz rahatlatmak için birkaç yöntemden bahsetmek istiyorum.
Belirtilerinden bahsetmek istiyorum öncelikle. Geceleri durduk yere çığlık çığlığa ağlayarak uyanma. Bunun birkaç gece tekrarlaması. Bazı durumlarda hafif ateş ve iştahsızlık. Her eline geceni ağzına sokma çabası ve sonrasında akan salyalar. Ağlama nöbetleri 3-4 gece kadar sürüyor ve bu nöbetlerden yaklaşık 2 hafta sonra diş patlıyor.
Peki acıyı hafifletmek için neler yapabiliriz?
Öncelikle benim kızım yanımda yatıyor bunu belirtmek isterim. Bu da diş çıkaracağı zaman, ağlama nöbetlerinde hemen meme vermemi ve sakinleşmesini sağlıyor. Böylece uykusu açılmadan tekrar dalabiliyor.
Şimdiden 6 dişimiz var ve şimdilik çok hafif bir ateş yaptı sadece.


Elimde sürekli diş kaşıyıcısı var, hatta dışarı çıkarken de mutlaka yanıma bir tane alıyorum. Unutmamak için emzik aslısıyla pusetine astım. Siz de bu şekilde unutma ihtimalini ortadan kaldırabilirsiniz.
Diş çıkarma dönemlerinde tırnaklarını sık aralıklarla kesmenizi tavsiye ederim. Eller sürekli ağızda olduğu için kendi kendilerinin canlarını yakıyorlar farkında olmadan.
Eğer emzik alıyorsa, eviniz sıcaksa ya da yaz aylarıysa emziğe su aldırıp donduktan sonra tontona verebilirsiniz. Benim kızım sadece Soothie aldığı için (Avent Soothie emzikle ilgili yazıma linke tıkayarak ulaşabilirsiniz http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/06/avent-soothie-ve-wubbanub.html) ben denemedim ama işe yarıyormuş. Soğuk iyi geliyormuş diş etlerine. Ama tabi eviniz soğuksa ve kış aylarıysa tontonu üşütebilirsiniz aman dikkat edin. 😉
Bunların dışında diş etlerini rahatlatmak için ben eline sık sık havuç veriyorum. Kalın olmasına dikkat edin. Dişler çıkınca koparıp yutmaya çalışabilir. Ayrıca mevsimine göre pırasa ve taze soğan da verebilirsiniz ellerine.
Ayrıca ben kızımın eline bir de diş fırçası veriyorum arada. Issıra ıssıra oynuyor, oyalanıyor. Tüyleri sert olduğundan hoşuna gidiyor sanıyorum. Ama eğer siz de eline fırça verecekseniz mutlaka yanında olun. Uzun ve ince olduğu için istenmeyen kazalara sebebiyet vermemiş olursunuz. 😉
Yine diş etleri için jeller satılıyor. Rahatlattığı söyleniyor, fakat denemedim. Kimi doktor tavsiye ederken kimileri zararlı diyor o yüzden denemek istemedim. Ama bu şık da aklınızda olsun. Yine doktorunuza danışabilirsiniz.
Bir de duymuşsunuzdur muhtemelen kehribar diş kolyeleri satılıyor. Instagram üzerinden olduğu gibi direk internetten de bulabilirsiniz. Olumlu birçok yorum var ama olumsuz da olduğu için kararsız kaldım alıp almama konusunda, ben karar verene kadar da 6 diş çıkarınca vazgeçtim açıkçası. Ama değerlendirebilirsiniz, bu da aklınızda olsun. 😉

Bugün instagram sayfamda da diş çıkarma dönemi için diğer annelerimize tavsiyelerini sordum. Okumak isterseniz aşağıdaki linke tıklamanız yeterli:
https://instagram.com/p/-OC22YI2p2/?taken-by=tontiritonton

 
Maalesef ağrıları tamamen geçirmek mümkün değil. Ama umarım yazdıklarım biraz da olsun tontonu ve sizi rahatlatır.
Sevgiler,
XOXO 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder