11 Kasım 2015 Çarşamba

Bebekle uçak yolculuğu

 
Bebekle yolculuk benim için hep biraz korkutucu olmuştur. Bunun bir sebebi yolculuklarda karşılaştığım bebekli aileler, bir diğer sebebi de tabi ki tecrübesizlik.
 
 
 
Kızım bazılarına göre sakin bazılarına göre de çok hareketli bir bebek. Her bebek gibi günü gününe uymuyor tabi. Hal böyle olunca ilk defa yolculuk yapacağımız için biraz araştırma yaptım neler yapabilirim, nasıl oyalayabilirim diye.
Instagramda da uçak yolculuğu yapmış tecrübeli annelere sordum.
Neler tavsiye ettiklerine göz atmak isterseniz aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz:
 
Gelelim benim sizlerle paylaşmak istediklerime. 😉😆
Hava alanında Ankara'da check-in yapmak için sıra beklerken bebekli olduğumuz için hemen öncelik verildi. Bu gerçekten harika çünkü sırada beklerken arabasında durmak istemeyen bir bıldırcınım var. 🐣
Biz THY ile uçtuk ve kontuarda bebek arabası için poşet veriyorlar. Poşetinize de etiket bağladıklarından emin olun. 😉 Bir de uçak kalkarken ve inerken emzireceğiniz için yanınızda bayan olması sizi daha rahat hissettirecektir, seçme şansınız olursa aklınızda olsun.
 
Bagajımızı teslim ettikten sonra bir yerde kahve içmeye oturduk. Bu sırada da Kumsal'ın karnını doyurdum. Yanınıza hazır mamalardan alabileceğiniz gibi benim gibi ev yapımı yoğurt tarzı yiyeceklerden de alabilirsiniz. Yaz aylarıysa meyve gibi daha dayanıklı gıdaları tercih etmek daha akıllıca olacaktır.
Böylece uçağa binmeden aşağı yukarı 1 saat kadar önce karnını doyurdum ki uçağa bindiğimizde memintolara da yer olsun.
Uçak başına kadar bebek arabasıyla gidip orada puseti katlayıp poşeti üzerine bıraktım. Görevliler gelip alıyorlar. Yani siz direk uçağa yerinize geçebilirsiniz.
Dediğim gibi bebekle ilk uçak yolculuğum olduğu için acemiliğime geldi. Daha önce hiç dikkat etmemişim, algıda seçicilik işte, uçakta bebek için de ayrıca kemer dağıtılıyormuş. Giderken ben uçağa biner binmez huysuzlanan kızımı emzirmeye başladım. Çok uykusu vardı hemen bayıldı zaten. Hostes kemeri getirince takmak zor oldu çünkü sizin kemerinizden geçerek bağlanıyor. Dönüşte kemerin gelmesini bekledim emzirmek için. Aklınızda olsun. 😉
Kumsal yol boyu uyudu. O acıdan rahat ettim. O yüzden size tavsiyem tontonları önceden uyutmamanız böylece uçakta rahat edebilirsiniz.
Uyumama ihtimaline karşı  da yanımda emzik, sevdiği birkaç oyuncak ve kitap da vardı. Mutlaka yanınıza onu oyalayabileceğiniz bir şeyler koyun. Uçaktaki dergi ve kitapçıklar da çok is görür, aklınızda olsun. 😉
Eğer benim gibi yalnız yolculuk yapmıyorsanız bir adım öndesiniz bunu da söyleyeyim. Çünkü indiğimizde bebek arabasını poşetten çıkarmaya yardım edecek kimseyi göremedim. Kardeşimle hallettik. Hatta aynı uçakta bir bebek daha vardı, onlara da biz yardım ettik. Ama eğer yalnız uçacaksanız ve bebeğiniz henüz yürümüyorsa hosteslerden mutlaka yardım isteyin ya da kanguru taşımak da iyi fikir olabilir. 😉

Ben yanıma ayrıca bebek bisküvilerinden de almıştım. Yanınızda bu tarz atıştırmalıkların olması sizi kısa süre de olsa rahatlatacaktır.
Gittiğim yerde kızıma uygun yoğurt dışında yiyecek bir şeyler pek bulamadım. Kısa süreliğine de gittim için yemekle uğraşmak istemedim. Bunun içinde yanına Hipp'in hazır mamalarından aldım. İyi ki de almışım rahatlık oldu. 😇
Bebekle yolculuk yapmak yorucu evet ama eğer yanınızda biri varsa ve uçakta uyursa daha rahat edersiniz.
Tontonlarla iyi tatiller dilerim.
Sevgiler,
XOXO 😉
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder