28 Mayıs 2015 Perşembe

Bebeklerin gaz problemlerine alternatif çözümler

Bütün bebekler gazlı oluyor fakat bazılarını biraz fazla. Benim kızım da maalesef çok gazlıydı...
İlaçların yanında yediğime içtiğime de çok dikkat ettim 4 ay boyunca.

Bugün size ilaçlara ek yapabileceklerinizden bahsetmek istiyorum. Ya da belki tontonunuz fazla gazlı değildir, ilaca hiç gerek yoktur ve bu yazdıklarım yeterli olur... kim bilir...
Öncelikle yemek düzenimden bahsetmek istiyorum.
Ben 4 ay boyunca kirmizi et, tavuk, köfte, balık, makarna, pirinç pilavı, patates, ıspanak, bamya, hamur işleri, şerbetli tatlılar yedim. Sadece bunları, ama tabi değiştirerek. Bir gün köfte yediysem öbür gün etle patates haşladım. Bir gün kıymalı makarna yaptıysam öbür gün ıspanak yedim. Patates oturtma, fırın makarna, tavuk kızartma, patates haşlama, tavuk haşlama, kavurma vs. şeklinde sürekli değiştirerek ama hep aynı şeyleri tüketerek gecirdim ilk 4 ayımızı.
Sadece bunlarla nasıl olacak diyebilirsiniz. Valla tonton gazlıysa öyle bi oluyor ki...

 Ha bir de bütün yemeklerime bolca bolca kimyon döktüm! 😉

Daha yeni diğer sebzelere başladım. Gaz yapıyor baya ama eskisi kadar sıkıntı vermiyor çok şükür.
Tabi sadece bu değil. Bir de her gün 2-3 defa muhakkak rezene çayı içtim. Ben aktarda yaptırıyordum bittikçe. İçinde rezene ve kimyon taneleri var. Hazırlara göre biraz daha acı. Eğer sevmezseniz  hazırları tercih edebilirsiniz. Ama onlarda da pek kimyon tadı gelmiyor.




Bunların dışında bir de muskat var. Rendeleyip 1 çay kasığı kadar yutuyordum. Unuttuğum için düzenli yapamadım ama gaz söktürücü özelliği varmış bununda. Pek tadı yok gibi.
Üzerine bolca su içiyordum.
Bir de bebeğinize rahat gaz çıkarabilmesi için masaj yapabilirsiniz. Bunu da yine daha önce inceleyip bloğumda yazmış olduğum Ayşe Öner'in "Hamilelik ve Bebek Bakım Kitabı"nda bulabilirsiniz. Yazımı incelemek isterseniz linki:

Umarım yazdıklarımın faydasını görürsünüz ve tontonlar rahat uyur 😊
Sevgiler,
XOXO 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder