20 Haziran 2019 Perşembe

Maria Montessori "Çocuğun Keşfi"


Ders çalışmaktan uzun zaman elime ne bir çocuk gelişimi kitabı ne de bir roman alabilmiştim. Dönem arasını fırsat bilip çok merak ettiğim Maria Montessori'nin "Çocuğun Keşfi" kitabını bitirdim.




Montessori Yöntemi'ni ne kadar beğendiğimi, daha Kumsal bebekken evde uygulamaya başladığımı, Kumsal'ın okulunun da bir Montessori okulu olduğunu çok defa dile getirdim.

Montessori, çocuğun yaşına uygun şekilde yapabileceği her şeyi kendisinin yapması için teşvik edilmesi, desteklenmesi. Kendi kendine yeten (yaşını göz önünde bulundurarak elbette), özgüveni gelişmiş çocuklar yetiştirmek.

Kitapta ise Montessori Yöntemi ayrıntılı biçimde anlatılmış.

Maria Montessori'nin ağzından, sanki bir konferansa katılmışsınız hissi uyandırıyor.

Konu başlıklarından bahsetmeden ve birkaç da foto yüklemeden önce çevirinin AMİ (Uluslararası Montessori Derneği) tarafından denetlendiğini de belirtmek isterim.

Başlıklara gelecek olursak;
-Bilimin okula uygulanması
-Yöntemlerin tarihçesi
-Çocuklar Evi'nde uygulanan eğitim yöntemleri
-Eğitimde doğa
-Hareket ve eğitim
-Gelişim materyalleri
-Alıştırmalar
-Görsel ve  işitsel ayrımlar
-Duyu eğitiminde genellemeler
-Öğretmen
-Ders teknikleri
-Ön yargılar üzerine gözlemler
-Yazı yazmanın işleyişi
-Okuma
-Konuşma
-Sayı saymayı öğrenme ve aritmetiğe giriş
-Müziğe giriş
-Din eğitimi
-Çocuklar Evi'nde disiplin
-Eğitim seviyeleri ve materyallerin sunuluş sırası
ve daha birçok başlık ve alt başlık.












Kitap Kaknüs Yayınları'na ait, 384 sayfa.

Montessori'yle ilgileniyorsanız, çok çok güzel bir kaynak. 👌

Keyifli okumak dilerim,

Sevgiler,
XOXO 😉


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder