23 Şubat 2017 Perşembe

Tuvalet eğitimi - Gece -


Tuvalet alışkanlığında geceyi de hallettik gibi. Epey iyi gittiğimizi söylemeliyim biraz da o yüzden yazıyı daha fazla geciktirmek istemedim.

Tuvalet eğitimine nasıl başladık neler yaptık onları daha önce detaylıca yazdığım için tekrarlamayacağım. Onun yerine aşağıya yazılarımın linklerini ekliyorum. Okumak isterseniz tıklamanız yeterli. 😉




Uzmanların gece ve gündüzü beraber başlatmanın en doğru yol olduğunu belirtiyorlar. Ben burada sizler gibi, bir anne olarak, gece neler yaptım ve neden ayrı ayrı başladığımı anlatmak istiyorum.

Eski yazılarımı okuduysanız veya beni İnstagram'dan takip ediyorsanız Kumsal'ın 1,5 yaşında tuvaletini söylemeye başladığını hatırlayabilirsiniz. Çok küçük olduğu için, ve doktorumuzun da tavsiyesi gündüzle başlamamız olduğundan öncelikle gündüze ağırlık verdik. 4-5 ay kadar sonra hiç kaçırmadan devam edince 2 yaşa doğru geceye geçmeyi planladım.

Ön hazırlık olarak, başlamadan birkaç hafta önce "artık geceleri de bağlamayacağız, büyük abla olacaksın" şeklinde bol bol konuştum. Onu da bu sürece hazırlamaya çalıştım.

Yine gerekli olan malzemeleri de başlamadan birkaç gün önce temin ettim.
Bunlar büyük alt açma örtüleri (hasta örtüsü diye de geçiyor) ve sıvı geçirmez alez.




Kumsal, geceleri bezini çok az ya da hiç ıslatmadığı için kolay geçmesini umdum. Ve umduğum gibi de oldu; gündüz eğitimine nazaran çok çok rahat atlattık bu dönemi. Fakat ilk hafta uzmanların neden gece ve gündüzün beraber başlanmasının uygun olduğunu söylediklerini anladım; ilk hafta Kumsal'ın sanıyorum kafası karışmış olacak ki normalde gündüz hiç kaçırmamasına rağmen birkaç kez tuvaletini söylemeyip altına yaptı. Neyse ki bu kafa karışıklığı birkaç günden fazla sürmedi. 🙇🙇



Peki gece maceramız nasıl başladı? Neler yaptık?

Kumsal'ın çişini tutma süresi epey uzun; gece 8-9 saat kadar tutabiliyor. Bunu özellikle belirtiyorum çünkü iyi gözlemlemek ve gerektiği kadar gece uyandırmak gerekiyor bence.

Aslında doktorumuz "kaldırma bakalım nasıl geçecek" dedi fakat o kadar uzun süre tuttuğu sayılı olduğu için ben her gece 1 defa kaldırıyorum.

Akşam yemeğimizi 7 gibi yiyoruz, sonrasında çok fazla su tüketmemesine dikkat ediyorum ama engel de olmuyorum çünkü alışması lazım. En son 7:00-7:30 gibi sıvı tüketirse 11:30-12:00 gibi tuvalete kaldırıyorum. Yani ortalama 4-4,5 saat sonra, ve sabaha kadar bir daha kaldırmıyorum (aşağı yukarı 8 gibi uyanıyoruz). İlk günlerde birkaç kez kaçırdı ama dediğim gibi gündüz eğitimiyle kıyaslanmaz bile. 😆😇


Birkaç ufak öneride de bulunmak istiyorum bu konuyla ilgili. Öncelikle ilk günler mutlaka her şeyi yedekleyin, yani altına kaçırması durumunda çocuğunuzun uykusunu minimumda açmak için elinizin altında hazır bulundurun.
Bunlar yedek pijama, iç çamaşırı, alez ve/veya alt açma örtüsü, çarşaf. 😉

Bir de ilk zamanlar gece kaldırdığımda Kumsal ısrarla tuvaletini uzun bir süre daha tutuyordu. Ben de ilk zamanlar yataktan kaldırırken uyanmasını sağlamaya çalışıyordum (çok uykusu olduğu için tekrar uyuması zor olmuyordu) fakat her uyandırmama ortalığı ayağa kaldırıyordu ve hata yaptığımı anlayıp bu yöntemden kısa sürede vazgeçtim. Artık uyandırmadan direk kucağıma alıyorum ve tuvalete oturtuyorum. Sonrasında çok uykusu olduğu için bana yaslanıyor bende hafifçe uykusu açmamaya çalışarak "hadi yap kızım, tuvaletteyiz, çişini bırakabilirsin" diyorum. Bir süre sonra benim bir şey söylememe de gerek kalmadı, çok kısa sürede alıştı. 🙇🙇


2.5 yaş gibi gece kaldırmayı da bırakmayı bir deneyeceğim ama henüz küçük olduğunu ve o kadar süre her gece tutamayacağını düşündüğüm için bir süre daha tek uyandırmayla devam. 😉

Uyandırmadan nasıl gider çok kestiremiyorum şu an ama İnstagram sayfamdan mutlaka gidişatla ilgili bilgi vereceğim. 😉

Kolaylıklar diliyorum. 😇🙇

Sevgiler,
XOXO 😉


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder