27 Temmuz 2016 Çarşamba

Tatil notları


İlk tatilimizi yaptık ve eğer okuduysanız bir tatil listesi oluşturdum. (Göz atmak isterseniz: http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2016/07/tatil-listesi.html)

Bugün de tatil notları baslığı altında birkaç detaydan bahsetmek istiyorum. Öncelikle tatil listemden yola çıkarak biraz detaylandırmak, sonra da bilmeniz gerektiğini düşündüğüm notlara yer vereceğim.




Kıyafetlerle ilgili önceki yazımda yerince detay verdiğim için onu atlıyorum.

Şapkalardan bahsetmek istiyorum; piyasada UV korumalı şapkalar var. Yürüyen bebekler için en uygunu bence onlar zira yerlerinde durmuyorlar. Bir de benim tavsiyem alttan bağlanan şapkalardan seçmeniz. Kumsal şapka takmayı seviyor, o yönden bir sıkıntı yok ama gittiğimiz yerde çok fazla rüzgar vardı ve şapkası sık sık uçtu.

Gözlük de yine bizim kızın takmayı sevdiği aksesuarlardan ama eğer sizin bebeğiniz sevmiyorsa arkadan bağlanan, kafasına iyice sabitleyebileceğiniz çeşitler var; onları tercih edebilirsiniz. Biliyorsunuzdur özellikle çok güneşli yerlerde gözleri korumak çok önemli.

Kumsal suya girdiğinde hiç kaka yapmıyor. Evde ufak havuzu dolduruyorum mesela şimdiye kadar hiç kaza yasamadık. Ayni şekilde denizde de yapmadı. Mayo-bezlerden arada kullandık. Bazen sadece bikini altıyla üstünde tshirtle bazen de sadece elbise giydirip altına bir şey geçirmeden denize soktum. Fakat daha çok havuzu tercih edecekseniz, ki bebekler için pek önerilmiyor ama ben bile tatilde 1 kez soktum, o zaman mayo-bez kesinlikle lazım. Tatilimiz 10 gün sürdü ve 1 paketin tamamı bitmedi diyebilirim. Yani anlayacağınız çok da gerekli değil.

Yine yanınıza ilaçlarını almayı ihmal etmeyin. Kumsal ilk gittiğimiz günün aksamı ateşlendi. Klimadan olduğunu düşünüyorum ama ilaçlarımız yanımızdaydı sorun olmadı. Sabaha çok iyiydi.
Yine ayni mantıkla iyi ki ateş ölçerimizi de yanımıza almayı unutmamışım dedim.


Genellikle 0-2 yaş arası için panço tarzı plaj havlusu bulmak zor. Biz Imagimarium'dan aldık. Ama gereksiz pahalı olduğunu düşünüyorum. Bir ürün değiştirmemiz gerekiyordu hiç olmazsa işimize yarar bir şey olsun dedik. Ürün gayet kaliteli ve güzel. Fiyat önemli değil derseniz bakın derim.

Liste üzerinden gitmeye devam ediyorum; muslin bez aldık gitmeden önce. 120×120 ebatlarında. Cidden çok kullanışlı bir örtü ve yaza çok uygun.
Tülbenttin daha kalını gibi düşünebilirsiniz. Üzerini örtmeye, güneşlik görevi görmeye, kurulamaya ya da emzirme önlüğü gibi kullanmaya uygun. Birini yanımızda, dışarda uyuduğunda diğerini de odada uyurken kullandık. En büyük ebatlarından almayı tercih etmemin sebebi ise daha uzun süre kullanabilmek.


Plaj çantamızdan inanılmaz memnun kaldım diyebilirim. Devasa bir çanta ve içine her şeyini alıyor. Tabi havluları içine koymadım çok ağır olmaması için ama o kadar çok eşya götürmek gerekiyor ki plaja inerken, epey işimizi gördü. 👌 Çantamızı da yine Imaginarium'dan aldım.

Yanımıza aldıklarımızın detayları kısaca bu şekilde. Bir de kısaca birkaç ilave yapmak istiyorum.

Örneğin şişme havuz yanınızda mutlaka bulundurun derim. Bebeğiniz emekliyorsa daha büyük bir havuz alabilirsiniz mesela. Tatilde 10 aylık bir bebeğe ailesi kocaman bir havuz almıştı, içine bıraktılar ve epey rahat ettiler diyebilirim. Yürüyen bebekler için ise benim de yaptığım gibi en ufaklarından alabilirsiniz. Ufak olması suyla doldurmanızı kolaylaştıracaktır. Büyüklere su doldurmak daha zor olacaktır. Kovayla su taşımaktan perişan olmamak için en ufakları en uygunu bence.

Ayrıca yine tatilde 3 aylık bir bebeğe ailesi oyun halısını da getirmişti. Boşuna taşımışlar gibi geldi bana. 🙈 Bazen içinde uyutup üstünü tente gibi kullanıp kapatmışlardı. O aylarda bebekler genelde en çok gezmekten hoşlanıyorlar. Yani özetle birkaç oyuncak dışında bence kendinize ağırlık etmeyin. 😉

Ayrıca yanılmıyorsam çocuk felci asışından önce bebekleri denize sokmamak gerekiyor. O yüzden küçük bebeği olanlar mutlaka doktorlarına danışıp emin olduktan sonra denize soksunlar.
Aynı şekilde bebeklerin havuza sokulmasına sıcak bakmıyorlar. Kızım 1,5 yaşında ve tatil öncesi randevumuzda doktora sorduğumda sokma demişti. Yasak olduğundan değil elbette, mikrop kapma ihtimalleri yüksek olduğundan. Ben sadece 1 kez, o da havuzu da görsün diye, yetişkin tarafında çok kısa süreli soktum. Tabi havuz tam onlara göre; dalga yok, su acı değil ve sıcak. Ama ne kadar geç keşfederlerse o kadar iyi.


İlk defa denize girecek ya da yılsa sayılı kez denize giren bebekleri de ters ters, yani arkaları dönük şekilde denize sokmak gerekiyormuş. Bu şekilde üzerine gelen dalgaları görmeyecek korkmayacaktır.

Son olarak da bebeklerinizin pişik olmaması için rahat davranmanızı tavsiye ediyorum. Şöyle ki, uyuduklarında bezin tek tarafını açıp hava almasını sağlayabilirsiniz. Henüz dönemeyen bebeklerin bezlerinin on tarafını tamamen açıp üzerine örtü serebilirsiniz mesela. Yine aynı şekilde ben sık sık bezsiz gezdirdim. Mayosuyla ya da üzerine sadece elbise geçirerek rahat etmesini sağladım. Hiç kazamız olmadı evet ama olmasından endişe ediyorsanız da plaj çantanıza bebek şampuanını da koyun. Böylece hemen orda uygun bir yerde yıkayıp temizleyebilirsiniz. 😉

Rahat olmaya bakın. Bırakın gezsinler, sizin için yorucu olacak ama onlar mutlu olur, rahat ederlerse siz de rahat edersiniz. 😉

Şimdiden keyifli tatiller dilerim.

Sevgiler,
XOXO 😉


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder