23 Temmuz 2015 Perşembe

Ek gıdaya geçişte ilk ay neler verdim

 
Biz gecen ay ek gıdaya geçtik. Bazı doktorlar 6. aydan gün alırken bazıları da 6. ay bittiğinde başlatıyor. Bizim kilomuz gayet yerindeydi ama doktorumuz ne geç ne de erken başlamak gerek dedi ve 6. ayımızdan gün alırken aşağıdaki programı verdi.
 
 
 
 
Her doktorun programı değişiklik gösteriyor. Ben de buradan bizimkini paylaşıyorum ki sizlere fikir versin.
 
1. hafta:
Sadece yoğurt
İlk 2 gün 2-3 kaşık kadar, sonraki günler 50cc ye kadar yiyebiliyor
 
 
 

 
 
2. hafta:
Saat 10:00-11:00 gibi en fazla 50 cc kadar yoğurt
Öğleden sonra değişimli olarak cam rendede rendelenmiş 2-3 kaşık kadar meyve. Yine her 2 güne bir başka meyve denedik. Önce alerjisi olup olmadığını anlamak için 2 gün üst üste ayni meyve ama 2-3kasik kadar. 4-5 faklı meyve verdim ben, mevsim de uygun olunca, önce alerji durumunu kontrol ettik.
Şeftali, kayısı, elma ve armut denedik ilk ay sadece.
 
3. hafta:
Saat 10:00-11:00 gibi en fazla 50 cc kadar yoğurt
Saat 13:00-14:00 gibi en fazla 50 cc meyve
Aksam üstü de sebze karışımı verdim. Yine 2 gün ust üste aynı sebze sadece 2-3 kaşık. Bir hafta kadar sadece deneme yaptık yine.
Sebzelerde içinde hep patates vardı.
Patates+bezelye
Patates+havuç
Patates+kabak
Az suyla haşlayıp piştikten sonra çatalla iyice ezdim ve 1 damla zeytinyağı ekledim.
Dilerseni patate+enginar ya da patates+kereviz de verebilirsiniz. Mevsim uygun olmadığı için ben ikisinden de vermedim.
 
4. hafta:
Saat 10:00-11:00 gibi en fazla 50 cc yoğurt
Saat 13:00-14:00 gibi en fazla 50 cc meyve
Saat 17:00-18:00 gibi en fazla 50 cc sebze
 
Yoğurt kendi mayaladığınız olmalı. Ben küçük kaplara mayalıyorum. Porsiyonluk, böylece yoğurt sulanmamış oluyor.
Meyvelerde yaz olduğundan çeşit bol. Alerjisini test edip olmadığını gördükten sonra her gün farklı bir meyve verdim.
Meyveyle beraber demir ilacına da başladık. Meyvesine karıştırarak veriyorum farkettirmeden yedirmiş oluyorum.
Sebze de ise dilerseniz son hafta, içine 1 cay kasığı kadar irmik de ekleyebilirsiniz. Ama ben hep unuttum eklemeyi 😳 Gerçi sebzeyi neredeyse hiç yemedi. Tadı da çok kötü oluyor ya yazık yavrucaklara...
 
 
 

 
 
Önümüzdeki ay yine bu ay neler yedik paylaşacağım.
 
Sevgiler,
XOXO ��
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder