4 Mart 2021 Perşembe

Doğan Cüceloğlu "Geliştiren Anne Baba"


Yakın zamanda kaybettiğimiz Doğan Cüceloğlu'na ait bir kitaptan bahsetmek istiyorum.

Kendisi özellikle sosyal medyada yakından takip ediyordum, çok kıymetli bir hocamızdı, arkasında da çok kıymetler eserler bıraktı.

Ben henüz kendisine ait ilk kitabımı okudum;  "Geliştiren Anne Baba".




Çok beğendiğimi öncelikle belirtmeliyim, yaklaşımı ve bakış açısı kesinlikle benimkiyle örtüşüyor, dolayısıyla da kesinlikle daha çok kitabını okuyacağım.

Şunu belirtmeliyim; kitap, çocuk gelişimi alanında yeni yeni okumaya başlayanlara çok daha uygun, yönlendirici.

"Geliştiren Anne Baba"da çocuğunuza ve sizin ona yaklaşımınıza şöyle uzaktan bakıp eleştireceksiniz. Yanlış ve doğru birçok örneğin yer aldığı kitapta, çocuklarımıza nasıl yaklaşmamız gerektiği, özünde onları da bir birey gibi görüp saygı göstermemiz gerektiği anlatılıyor.

Kitaptan birkaç başlığa gelecek olursak;
-Kucağımda tuttuğum bu çocuk özünde nasıl biri?
-Niyetim ne? Çocuğumdan beklentilerimin farkında mıyım?
-Anne/Baba olarak ben kimim?
-Anne/Baba olarak neleri bilmeli, nelerin farkında olmalıyım?
-Aile toplantıları ve ailede yaşayan değerler










Keyifli okumalar dilerim,
Sevgiler,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder