28 Aralık 2020 Pazartesi

Prof. Dr. Selçuk Şirin "Yetişin Çocuklar - Bebeklikten Ergenliğe Çocuk Yetiştirme Kılavuzu"


Yılın son kitap incelemesiyle karşınızdayım; Prof. Dr. Selçuk Şirin'in kaleme aldığı "Yetişin Çocuklar - Bebeklikten Ergenliğe Çocuk Yetiştirme Kılavuzu". 🤗




Ne kadar beğendiğimi anlatamam, inanın çocuk gelişimi konusunda mutlaka okunması gerektiğini düşündüğüm kitapların en başında yerini aldı. 
Okurken, İnstagram'da her bir sayfayı paylaşmak istedim, çok güzel bilgiler içeriyor...

Yazar burada, yani Türkiye'de yaşamıyor fakat o kadar hakim ki çocuk yetiştirme stilimize, eğitim sistemimize... Ve çok da kıymet verdiği aşikar, nasıl daha iyi ebevenyler olabiliriz, eğitimcilerimizi nasıl eğitmeliyiz, eğitim sistemimizde yapılsa etkisi çok çarpıcı olacak değişiklikler, aile içi yardımlaşma ve görevler, okul öncesi eğitim önemi, üniversite seçimi gibi pek çok konu hakkında yazmış.

Çok akıcı ve merak uyandırıcı. İlgini çektikçe daha fazla okumak istiyorsunuz.

Yazar, verdiği her bilginin ardından hangi araştırma dayandığını, yapılan incelemeleri mutlaka vermiş. Yanı kanıtlanmış bilgiler üzerinden konuşuyor.

Çok çok beğendim, her ebeveynin okumasını tavsiye ederim.

Hadi başlıklara geçelim öyleyse;
-Çocuk yetiştirmenin ABECE'si
-Erken çocukluk dönemi
-Okul dönemi
-Ergenlik dönemi
-Bu çocuklar bizim!
(Bunlar ana başlıklar, her birinin birçok alt başlığı var.)












Kitap Doğan Kitap etiketiyle basılmış, 224 sayfa.

Yazarın devamı niteliğinde "Yetişin Gençler" isimli bir kitabı daha var. Onun için erken diye düşündüğümden henüz almadım fakat kesinlikle ileride okunacaklarım arasında.

Bunların dışında da pek çok kitap kaleme almış yazar, ülkesine faydalı olmak isteyen bir akademisyen olduğunu kitaplarına şöyle bir bakarsanız hemen farkedeceksinizdir.

Keyifli okumalar dilerim.
Sevgiler,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder