4 Nisan 2016 Pazartesi

Bir başarı hikayesi; kızım artık kendi kendine uyuyor

 
 
 
 
Önemli kararlardan biridir uyku eğitimi bence. Hazır mı bilmek lazım mesela, şartlar da elverişli olmalı. Şartlar derken bebeğin odasını kastediyorum elbette. Kendine ait bir odası olması önemli bu süreçte.
Ben çalışmadığım için doktorumuzu dinleyip 1 yaşından sonra kendi kendime vermeye başladım uyku eğitimini. Çalışıyorsanız da ilk 3-4 ay çok tavsiye edilmiyor zaten, verseniz bile gece emzirmeleri devam edeceği için ya bebeğiniz uyanacak ya da siz uyandırmak zorunda kalacaksınız. Ben gece emzirmelerini kızım 1 yaşını doldurduğunda kestim mesela. Dolayısıyla uyku eğitimine de böylece başlayabildim.
1 yaşından küçükse bebeğiniz ve çalışıyorsanız, yani gündüz uyuma şansınız yoksa ya da çok zorlanıyorsanız eğitime başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışın! 😉
İlk zamanlar çok zor oluyor bilirim... Hepinize de kolaylıklar dilerim. Ama çabuk geçiyor, moralinizi yüksek tutmaya çalışın. 😊
Ben ilk aylar aynı odada park yatakta yatırdım kızımı. Dönmeyi öğrendiğinde sadece dönebileceği yeterli yer olmadığı için bile uyandığını farkettiğimde yanıma almaya karar verdim. Sanıyorum 8 aylık civarıydı. O süreden 11 aya kadar memede uyuttum. Yani her istediğinde meme ağzındaydı.
Fakat çok dikkatli olmak lazım. Kendinize güvenmiyorsanız bu yöntem çok tehlikeli. Bebekler emerken burundan nefes aldıkları için memenizle burnunu kapatmamanız lazım! Allah korusun!! O yüzden bebeğinizin de kafasını rahatça sağa-sola, yukarı-aşağı rahatça çevirebilmesi ve rahatça dönebiliyor olması lazım! Sizin de sabit bir pozisyonda saatlerce kıpırdamadan yatmanız, bebeği ezmeyeceğinizden emin olmanız lazım!
Yanımda yattığı bu sürede uyuturken hep ninni dinlettim ve eline uyku arkadaşını verdim. (Uyku arkadaşıyla ilgili yazıma göz atmak istersenizhttp://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/10/uyku-arkadasm.html)
Ninnileri telefondan açtım, hep aynılarını aynı sırayla çaldım, yetmediği yerde tekrar başa sardım. (Hangi programı kullandığımı merak edenler için http://tontiritonton.blogspot.com.tr/2015/08/bebegim-icin-akll-telefon-uygulamalar.html).
10 aylık civarı Kumsal çok hareketlenmeye başladı. Yatağı duvara dayayıp her tarafa yastık koymama rağmen yataktan düşme tehlikesi vardı bu yüzden odasına geçirmeye karar verdim.
Yalnız odasına geçirmeden önce alışmasını, hem odasını hem de yatağını sevmesini sağladım. Yani odasında, yatağında beraber oyunlar oynadık. 😁
11 aylıkken odasına yatırmaya başladım. Geceleri her uyandığında emzirmeye devam ettim. Her istediğinde meme ağzında olduğu için çok uyandı elbette. Ve yine memede uyumaya devam etti.
Yan yana yatmak kolay gelmişti her seferinde kalk, odasına git, emzir, geri dön, uyu uymayabilirsen... 🙈
1 yaşını doldurduğunda doktoruyla da konuşup, tecrübeli arkadaşlara danışıp, okuduğum kitaplardan da yararlanarak kedimce bir düzen oturtmaya çalıştım.
İlk ay emzirmeyi kestim. Sadece memede uyutup yatağına yatırdım ve gece boyunca kaç kere uyanırsa uyansın saat 5'e kadar emzirmedim. Zaten ek gıda alıyorlar dolayısıyla aç oldukları için uyanmıyorlar, tamamen alışkanlıktan.
Dediğim gibi, çalışmadığım için bu dönemi yayarak atlattık, birden yüklenmek istemedim açıkçası...
Bu süreçte tabi ki uyanmaya devam etti; her ağladığında yanına gidip omzuma aldım. Hafif hafif pışpışladım, sırtını ovdum, saçlarını okşadım. Zaten hemen geri uyuyorlar. Sonrasında da yatağına yatırıp çıktım. 'Yanındayım, geldim bebeğim, tamam bebeğim, şşii' gibi kısa cümlelerle sakinleştirdim. Kısık ve sakin bir sesle elbette. 😉  Bunun dışında hiçbir şey konuşmadım.
Sonrasında memede de uyutmayı kestim. Aksam rutinimiz şöyle: yemeğinizi yedikten sonra pijamalarımızı giyiyoruz ve bir süre sonra, 8'e doğru genelde (kış aylarına denk geldiği için), evde biri varsa ev halkına sonra da oyuncaklarımıza iyi geceler deyip el sallıyoruz ve yine odasında emziriyorum. Tabi yine ve hep ninnimiz açık. 😉
Burada önemli olan mayışması ama uyumaması. 😉
İlk zamanlar çok zor oluyor, insan kıyamıyor... 😔
Yatağına yatırınca önce anlamadı tabi. Dolayısıyla siz öğreteceksiniz nasıl yapacağınız. 😅 Şimdi konuyu dağıtacak ama bazı bebekler kucakta, pusette tak diye gidiyor ya valla hayranlıkla izliyorum onları hep. 👏👏 Bizimki 10 takla atmayınca uyumuyor! 😂😂
Neyse efendim konumuza dönersek, yatakta oturuyor, konuşuyor, ağlıyor, ayağa kalkıyor tabi... Gerçekten ağlamadığı sürece kucağıma almadım. Yani söylenirse, numaradan ağlarsa ya da bağırırsa kucağıma almadım. Ama gerçekten ağlıyorsa çok fazla bekletmeden (sanıyorum yarım dakika bile beklememişimdir) hemen kucağıma aldım. Yine sakin ve fısıldar gibi 'geçecek bebeğim, evet biliyorum çok zor' gibi anlamasa da ses tonumdan dokunuşlarımdan anlayabileceği, sakinleştirecek sözler söyledim hep. Susup sakinleştiğinde geri yatırdım. Bir süre birkaç kez yatır kaldır yapıyordum genelde başlarda. Sonra anlıyor ağlasa da geri yatacağını ve susuyor.
Önemli olan kendini yalnız hissetmemesi... Ninnilerimiz bu sürede hep çalıyor, gerektiğinde başa alıyorum tekrar tekrar çalıyor, uyku arkadaşını da yanına veriyorum her yatırışımda. Ama bu süreçte uyku arkadaşını istemedi mesela benim kızım... Ben yine de koymaya devam ettim elbette ama hep bir tarafa fırlattı.
Yatakta oturduğunda ya da konuştuğunda hiç ellemedim, cevap vermedim. Ayağa kalkıp oyun oynadığında ya da yanıma geldiğinde belki kendisi tekrar yatar diye biraz bekleyip, yatmazsa ben tekrar yatırdım. Elim hep üstündeydi. Tabi çok sinirliyse, elimi ittiriyorsa dokunmadım, yoksa mutlaka saçını, bacağını, yatış şekline göre elini, ayağını okşadım.
2 saat başında beklediğimi bilirim... 😨 Bu yüzden çok sabırlı olmanız önemli...
Sonra yavaş yavaş süre azalmaya başladı zaten.
İlk zamanlar gece uyanmaları devam etti, yine önceki gibi omzumda pışpışlayıp yatırdım. Ama bu sefer çok fazla bekletmedim ki geceleri de uyandığında uyumayı öğrensin. Genellikle çok uykusu olduğundan yatağına yatırınca biraz söylenip uyudu. Ama uykusu açıldıysa da yine başında uyumasını bekledim ve her ağladığında kucağıma alıp susunca geri yatırdım, yani yukarda yazdıklarımı tekrar uyguladım.
Kısa bir süre sonra ilk kesintisiz uykusunu uyudu! ❤❤🎉🎉 Sonra yine uyanmalar falan derken yaklaşık 1 aydır kesintisiz uyuyor! 😆😆 Daha doğrusu uyanıyor, sesini duyuyorum ama ağlamadığı için yanına gitmiyorum, gitsem de, ki, başlarda çok yapıyordum bu hatayı ya uyurken  buluyordum ya da ben odaya girince uyanıyordu. O yüzden biraz bekliyorum, eğer ağlarsa yanına gidiyorum, ağlamazsa zaten kendi kendine tekrar dalıyor. 😉😆
Odamızda gece lambamız yok ama sokaktan gelen hafif bir ışık var. Yani demek istediğim bizim kız karanlıkta uyuyabiliyor kendi kedine, eğer ışık varsa çok zor... Dolayısıyla yaz aylarında havanın kararması önemli. 😉
Gelelim gündüz uykularına. Valla burada benden tavsiye yok dostlar. 😂😂 Nasıl uyursa kabulüm şeklindeyim! 😂😂 Hava güzelse genelde pusetiyle gezerken uyuya kalıyor, yok evdeysek bazen memede uyutup yatırıyorum, bazen yanıma alıyorum... Son günlerde ise ayağımda sallıyorum. Ona da ağlıyor ama tekrar memede uyumaya alışmasından çekiniyorum açıkçası. Bir de kendi kendine uyuduğunda gündüzleri daha uzun uyuduğunu farkettim. Memede uyutup yatırdığımda çok çok kısa uyuyor, dolayısıyla uykusu alamamış, huysuz bir bebebişim oluyor. 😁😁
Sonuçta daha ne kadar gündüz uykusu yapacak ki diyorum kendi kendime. 😅 İdare edilir, önce gece uykuları!! 😁😁
Mesela bir ara gece uyuttuğum şekilde gündüz de uyutmayı denedim inanılmaz ağlıyordu o yüzden hemen vazgeçtim. Bu durumu havanın aydınlık olmasına bağlıyorum, benim kız karanlıkta uyumayı seviyor. 😁🌃

 
 
 
Umarım bizim yöntemimiz de size fikir verir. 😉
Bugün İnstagram'da diğer annelerimize de uyutma yöntemlerini sordum; onlarınkine de göz atmak isterseniz aşağıdaki linkte tıklayabilirsiniz:
 
Bir de yine uyku eğilimiyle ilgili  okuduğum kitaplar ve edindiğim bilgilerin özeti niteliğinde geçtiğimiz günlerde bloğumda yazmıştım. Eğer okumadıysanız yine fikir verecektir. 😉 Linki aşağıda:
 
Cidden yorucu bir süreç. Ben tek başıma hallettim çok şükür. 🙇 Ama eş desteği çok önemli bence... Eşinizle konuşup beraber başlamak, üçünüzün de hazır olması çok önemli. Böylece bu süreci daha kolay atlatabilirsiniz. 😉
Sevgiler,
XOXO 😉
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder