26 Ağustos 2015 Çarşamba

Hamilelikte Akdeniz Anemisi (Talasemi) taşıyıcılığı


Akdeniz anemisi taşıyıcılığı yani diğer adıyla  Talasemi taşıyıcılığı genetik bir hastalıktır. Farklı türleri olmak birlikte ben kendiminkinden bahsetmek istiyorum. Benim al yuvarlarımın şekli diğerlerininkinden farklı. Ve tedavilik bir durumum da yok.
 
 
 
Önceden bilmiyordum yeni çıktı demeyin çünkü anneniz ya da bananız da taşıyıcı ve onlar da bilmiyor olabilir.
Ben mesela Akdeniz anemisi taşıyıcısı olduğumu 2 yıl önce öğrendim. Yıllardır kansızlık var sende diyordu doktorlar ama demir eksikliği hiç çıkmıyordu. Ankara Bayindir Hastanesi'ndeki dahiliye doktoru kan sonuçlarına bakıp hemen anladı ve talasemi testi istedi. Ve tam da tahmin ettiği gibi taşıyıcı çıktım.
Sağlığa herhangi bir zararı olmadığını Akdeniz ülkesi olduğumuz için Türkiye'de çok yaygın olduğunu söyledi.
Çocuk düşünüyorsak eşime de aynı testin yapılmasının gerekli olduğunu söyledi. Eşimde çıkmadı. Basit bir kan testiyle anlaşılıyor zaten.
Bu yazıyı kaleme almamın sebebi eğer siz de kansızlık var diye demir ilacı yazılıyorsa hemen, önce talasemi testi yapılmasını isteyin. Eğer taşıyıcıysanız ve çocuk düşünüyorsanız mutlaka ama mutlaka eşiniz de yaptırsın.
Her ikinizde de çıkması durumunda mutlaka doktorunuza bilgi verin çünkü bu durum bebek için ciddi risk taşıyormuş, doktorun söylediğine göre.
Eğer sadece siz taşıyorsanız zaten problem yok. İhtimal, bebeğiniz de taşıyıcı olabilir.
 
Sizinle bildiklerimi paylaşmak istedim çünkü biliyorum hamilelik uzun ve hiç de kolay olmaya bir dönem. Yediğimize, içtiğimize, hareketlerimize, yasam şeklimize dikkat etmemiz gerekiyor. Bazen de elde olmayan bu tarz durumlar olabiliyor. Bu yüzden  eğer benimki gibi bir durumununuz varsa içinizi rahatlatmak istedim. 😊😉
 
Sevgiler,
XOXO 😉
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder