4 Mart 2016 Cuma

Evde kum (Ay kumu) yapımı


Eğlenceli bir aktivite daha. 😉 Evde kum diğer adıyla ay kumu nasıl yapılır merak edenler buyurunuz. 😊
1 yaş ve üzeri için uygun bir aktivite. Aynı zaman da bir duyusal oyun.
 
 
 
Kumsal ilk önüne koyduğumda dokunamadı bile. 🙈😂 Ne olduğunu anlayamadı sonra da dokusunu garipsedi... Derken bir de baktım avuçlayıp etrafa saçmaya başlamış bile. Epey uzun zaman geçirebileceğiniz çok da eğlenceli bir oyun. Ama sürekli gözlemlemeniz lazım, tadına bakmak isteyebilirler. 😉
Elinizin altında kazma kürek, şekil verecek birkaç oyuncak varsa kale falan da inşa edebilirsiniz. Biz de olmadığından kullanmadığım ufak Tupper'ları içine attım. 😉
Gelelim tarifine; inanılmaz basit ve 5 dakikada da hazırlanıyor.
Derin bir kaba ya da benim gibi buyduk bir leğene 4 su bardağı (eski tip) un ve 1 çay bardağından 2 parmak eksik bebek yağı katıp karıştırıyorsunuz. Avuçladığınızda şekil çıkıyorsa olmuştur, değilse çok az daha yağ ekleyebilirsiniz. 😉
Dilerseniz sıvı yağ ile de yapabilirsiniz. Ayrıca renklendirmek isterseniz de içerisine az miktarda toz gıda boyası ekleyebilirsiniz.
 
 
 
Hava çok güzeldi ve biz de balkonda oynadık. Altına geniş ve kalın bir örtü serdim. Ama inanılmaz dağılıyor ve kirleniyor. Dolayısıyla yıkayabileceğiniz bir şeylerin üzerinde ve kolay temizlenecek  bir mekanda oynatın  derim. 😉
Oyundan sonra, kalan kumu kapaklı bir kabın içinde saklayabilir ve tekrar tekrar kullanabilirsiniz.
Bir tavsiye daha; banyo günlerine denk getirin derim. Saçları başları fena kirleniyor. Bir de ayakkabılarını mutlaka çıkarın  ya da kolay yıkanır patik tarzı bir şeyler giydirin. 😉
 
 
 
Ay kumunun birkaç çeşidine rastladım gezinirken. Bir de irmikli birkaç tarif gördüm. Denemek lazım, onun da dokusu daha farklı olacaktır. Denediğim zaman ekleyeceğim. 😉
İyi eğlenceler. 😃😃
Sevgiler,
XOXO 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder