18 Ekim 2016 Salı

21 aylık oldum


Kumsal birkaç gün önce 21 aylık oldu. Ama fırsat bulup da yazmak bugüne kısmetmiş. 😄

Epey hareketli, bol değişimli, çokça yeni şeyler öğrendiği bir ay oldu.




Son köpek dişimiz çıktı mesela. 😆 Böylece ön dişlerimiz de tamamlandı. Kaldı arkadaki büyük azılar.

Yataktan inmeye çalıştı ve devam da ediyor. Uyurken korkuluğu en üstte bırakmama rağmen yine de bacağını atma cabasında. Alçaktayken kendini, dışarı, kucağıma doğru bırakıyor, dışarıdayken de yine tırmanıp kendini içine atmayı öğrendi gibi. Çok temkinli davranıyor, yardım alıyor da içim rahat ediyor en azından. 😁😥

Bu ay en çok boyama yapmaktan ve hamurla oynamaktan zevk aldı. Bol bol çizdik, oynadık beraber.

Bu ay bir de renkleri öğrendik. Mor ve turuncu renkte takılsa da tamamen öğrendik artık diyebilirim.

Kucak delisi olduğu bir ayı geride bıraktık. Sürekli ve her yerde kucak istedi. Salondan mutfağa gitmek için bile. 😅 Neydeki geçtiğimiz ayın sonuna doğru bu istediği epey azaldı.
Kucak yok dediğimde inanılmaz ağladığı için çok fazla inatlaşmadım. Onun yerine ilgisini başka yöne çekerek veya hadi bunu da sen getir diyerek yürümesini sağladım. Gün geçtikçe istediği de azaldı böylece. 😉

Kendi giyinme isteği de 2 yaşa yaklaşırken arttı diyebilirim. Normalde böyle bir isteği yokken geçtiğimiz ay çorabını, bluzunu, pantolonunu, ayakkabısını kedi giyip çıkarmak isteği başladı. E büyüyor tabi, çok normal. 😄😍

Bir de bu ay 'korktum', 'korkuyorum'lar başladı. Daha erken diye düşünüyordum açıkçası, böyle söylediğinde elimden geldiğince sarılmaya, 'yanındayım kızım', 'neden korktun bakalım' gibi kendini daha iyi ve güvende hissetmesini sağlıysak cümleler kurmaya çalışıyorum.
Haberleri izlerken, iki haber arasında bazen çıkan ani seslere, reklamlardaki inişli çıkıştı farklı seslere tepki veriyor aslında. O yüzden sesi kısık izlemeye çalışıyorum veya yanında hiç açmıyorum.

Hamileliğimde ben de ani seslerden aşırı korkardım, o zaman da çok ilginç gelmişti mesela. Niye bu kadar korktum ki diye düşünüp gülerdim. Acaba diyorum bir bağlantısı olabilir mi? Var mıdır bu konuda bir bilimsel çalışma? Bildiğiniz varsa paylaşırsanız, okumayı çok isterim gerçekten...
Ani bir ses olduğunda vereceği tepkiyi bildiğim için yanında değilsem bile soluğu yanında alıyorum ki güvende ve yanında olduğumu bilsin...

Kumsal yeni yeni şeyler öğrendikçe daha fazla okumam lazım diyorum... Her şey tecrübeyle elbette ama bilgi olmayınca da olmuyor...




Geçtiğimiz ayları da okuma isterseniz linkleri aşağıda:


Sevgiler,
XOXO 😉


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder