3 Mayıs 2017 Çarşamba

Barbara J. Patterson ve Pamela Bradley'in 'Waldorf Yöntemiyle Çocuğumu Büyütüyorum'


Bugün Barbara J. Patterson ve Pamela Bradley'in 'Waldorf Yöntemiyle Çocuğumu Büyütüyorum' kitabından bahsetmek istiyorum.




Kaknüs Yayınları'ndan çıkan kitap 160 sayfa.
Dili çok akıcı, sıkılmadan okunuyor. Kitap, bir velinin okulda bir uzman tarafından verilen Waldort Eğitimiyle ilgili seminerlerden aldığı notları içeriyor ağırlıklı olarak. Zaten yazarlardan biri bahsettiğim bu veli ve diğeri de semineri veren öğretmen. 😉
Her bölümün sonunda velilerin soruları ve aldıkları cevaplara da yer verilmiş.



Montessori Yöntemi'ne bence epey benziyor. Her ikisinin de temelinde çocuğun kendi kendine yaparak öğrenmesi yatıyor. Fakat elbette temel farklar var. Mesela daha doğayla iç içe olunması destekleniyor, yaşına uygun olmayan dersler erteleniyor (örneğin 2 yaşında matematiğe başlanması gibi), tamamen hayal gücünü ön plana çıkartacak oyun ve aktivitelere ağırlık veriyor. Mesela oyuncak bebekleri bile basit bez bebeklerden oluşuyor (kafa ve gövde), yüz, eller, kollar ve geriye kalan bütün detaylar çocuğun hayal gücüne bırakılmış. İnternetten Waldorf bebeği diye aratırsanız ne demek istediğimi daha net anlayabilirsiniz. 😉



Kitaptan bazı başlıklar şöyle:
-Yaşamım, çalışmalarım ve çocuklarımız
-Sağlıklı, mutlu ve yetenekli çocuklar yetiştirmek
-Oyun: sağlıklı bir çocuğun yaşam kaynağı
-Bir çocuğun 12 duyusunun geliştirmek
-Yaratıcı disiplin
-Barbara ile anne baba - çocuk sınıfları
-Ek okuma: Waldorf Eğitimi nedir?
-Waldorf Eğitim kaynakları
-Waldorf Eğitim Sistemi hakkında kitaplar
Bunlar aslında ana başlıklar. Her bölüm kendi içerisinde epeyce detayli başlıklara ayrılmış.



Yine kitaptan birkaç sayfa da eklemek istiyorum ki dilini ve tarzını daha net anlayabilin. Özellikle benim gibi internetten yapıyorsanız kitap alışverişlerinizi daha çok işinize yarayacaktır diye düşünüyorum. 😉
















Keyifli okumalar dilerim.

Sevgiler,
XOXO 😉


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder