22 Şubat 2016 Pazartesi

Bebeklerde idrar yolu enfeksiyonu

 
Yaklaşık 1,5 ay önce Kumsal idrar yolu enfeksiyonu olmuştu. Kızımdaki belirtilerden ve neler yaptığınızdan bahsetmek istiyorum.
 
 
 
Bu kadar küçük bebekte olur muymuş diye çok üzüldüm, erkek bebeklerde de görülse de kız bebeklerde çok daha sık karşılaşılan bir durummuş maalesef.
Bizde önce geçmeyen bir pişikle başladı. Islak mendilini değiştirmiştim ve 2 ya da 3 kere kullandıktan sonra totosu inanılmaz kızardı. Tabi eski mendile hemen döndüm ondan olduğunu düşünerek. Öbür gün ise Kumsal çok sıcaktı, ateşini sık sık ölçtüm 38'in üstüne hiç çıkmadı, keyfi de iştahı da yerindeydi. Diş herhâlde dedim. Ama gece ateşiniz 39'a yaklaştı. İlaçla düştü Allahtan ama sabah ilk işim doktorunu aramak oldu. Neyse hastaneye gittik ateşimiz yine 38'e yakın...
Muayene ettikten sonra diş olmadığını söyledi. Tabi bu arada eskisinden daha az çis yaptığını ve pisiğinin de bir türlü geçiremediğini de söyleyince idrar yolu enfeksiyonu olabilir dedi. İdrar verdik. O da uzun bir süreç gerçekten. Yanınızda tontonları oyalamak için mutlaka oyuncak, kitap götürün. Yürümemesi, çok hareket etmemesi lazım. Malum kızlarda epey zor oluyor...
Tahlil normal çıktıysa da 2-3 gün sonra çıkan kültür sonuçlarımızda üreme görülmüş, yani enfeksiyon.
İlaç kullandık 10 gün. Pişik için de ayrı bir krem verdi hemen o gün geçti.
 
Yani eğer çis miktarında azalma, ateş, pişik gibi belirtiler varsa mutlaka doktorunuzu bilgilendirin. Sizi yönlendirecektir.
Hastanede tanıştığım bir diğer anne de kızının fazla idrar yaptığını ve idrar yolları enfeksiyonu çıktığını söylemişti. Yani fazla yapması da bir belirti.
Doktorumuza kontrol muayenesinde nasıl engelleyebilir, neden oluyor diye sordum normal dedi. Kız çocuklarında çokça rastlanıyormuş ve temizlerken önden arkaya doğru temizleyin dedi ki zaten ben de öyle yapıyordum... Yani sanıyorum biraz da şans işi...
Sevgiler,
XOXO 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder