26 Nisan 2019 Cuma

Pasi Sahlberg "Eğitimde Finlandiya Modeli"


Bu hafta bahsetmek istediğim kitap yakın zamanda okuduğum Pasi Sahlberg'in "Eğitimde Finlandiya Modeli". 🤗




Metropolis Yayıncılık'a ait kitap gayet akıcı bir diller yazılmış ve 128 sayfa.

Finlandiya eğitimde bir numara, mutlaka haberlerde veya gazetelerde görmüşsünüzdür, peki bu başarılarını neye borçlular; işte bu sorunun cevabı bu kitapta.

Finlandiya'nın eğitim modeli aslında Amerika'da ortaya atılan/savunulan fakat orada fiiliyata geçememiş bir eğitim modeliymiş, kitap da böyle başlıyor zaten, Amerikalı bir politikacıyla eğitim üzerine sohbet ederek.
İlerleyen bölümlerde ise eğitim sistemlerini 4 ana başlık altında anlatmış yazar. 

Açıkçası bizim yapabileceğimiz bir şey olmadığı için benim gibi merak ediyorsanız okuyun, çünkü bu kitabın muhatabı daha çok sistemin işleyişini düzenleyenler, belki daha sonra eğitimciler, ama onlar da belli kuralların dışına çıkamayacakları için...



Konu başlıkları ise şöyle:
-Dr. Özgür Bolat'ın önsözü
-Teneffüs hakkını ihlal etmeyin
-İstatistikleri değil küçük veriyi kılavuz edinin
-Eşitlik yetmez, hakkaniyeti hedefleyin
-Şehir efsanelerine aldırmayın
(Son 4'ü aynı zamanda yukarıda bahsettiğim 4 ana başlık)


Kitabın dilini de az çok anlayabilmeniz için birkaç sayfa da paylaşıyorum.












Keyifli okumalar dilerim,

Sevgiler,
XOXO 😉


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder